Savonds thermostaat altijd automatisch uit?

Opties
Vraag: ik wil dat mijn thermostaat altijd Savonds uit schakelt (naar 14 graden dus) ongeacht of deze nu op schema of handmatig staat.
Wij werken allebei onregelmatig dus een vast week schema is geen oplossing.
Wel heb ik een schema dat in het huis elke dag van 1900 tot 2200 de verwarming aan is.
Maar als er dan iemand overdag thuis is zet deze de verwarming aan, wordt deze niet meer automatisch uit gezet.
Hoe krijg ik dat wel voor elkaar?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Dat kan als volgt:
    Instellingen menu, kamer kiezen, handmatige bediening, tot volgende automatische verandering kiezen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat gaat dan over bediening op de thermostaat of radiatorknop. Als je het via de app hoger zet moet je een keer met het schuifje onderaan het eindtijdstip op tot volgende automatische verandering zetten en oppassen dat je daar niet meer aan zit.

  • sventado
    Opties
    Thanks, ik zie het nu ook je kan het schuifje verzetten tot de eerst volgende punt in het schema
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ja, dat kan. Maar erg handig is het niet, want je moet dat dan iedere keer doen en niet vergeten.
    Als je het instelt zoals ik hierboven heb beschreven dan gaat het automatisch en kun je het niet vergeten.
  • Andreplusplus
    Opties

    @Herres Bijna: jouw instelling gaat over handmatige verandering op de knop of thermostaat. Dat werkt niet als je in de app de temperatuur handmatig aanpast. Het potloodje moet je dan gebruiken om dat te bereiken.