Energy IQ - Verbruik

Opties
Op dit moment wordt het verbruik geschat. Men kan wel handmatig de meterstanden in voeren. Ik merk dat de schatting heel erg uit de pas loopt met het daadwerkelijk verbruik. In 1 week schat Tado het verbruik op 20m3, daadwerkelijk verbruik is 12m3. Wat heeft dit voor zin dan?

Tado had een pilot lopen waar ik ook aan deelnam waarbij de slimme meter de meterstanden doorgaf. Waarom is dit niet meer en wordt het overgelaten aan een schatting? De meterstanden kun ne zo uitlezen.

Ik gebruik naast tado umeter.nl om mijn verbruik bij te houden.

Reacties

  • Afgelopen week het begin van mijn Tado systeem aangelegd, en nu loop ik ook hier tegen aan. Met slimme meters (en dus p1 poort) zou dit toch makkelijk te integreren zijn?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hoe zat dat met die pilot dan? Werd je Tado Energy IQ dan gekoppeld aan zo'n meetdienst? Ik neem niet aan dat je een Tado apparaatje gekregen hebt wat aan je slimme meter (P1 poort) hing.

    En hoe is dat geeindigd?

  • Safetyman
    Safetyman
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Ik geloof dat dit ging via je meternummer en bij een meetdienst (vaak bij andere apps het zelfde).

    Hoe het afgelopen is? Geen terugkoppeling en voor ik het wist kwam er een update waarin dit geschat werd :(

    Net opgezocht, was in november 2021.

    Quote uit de email..

    We hebben uw bevestiging ontvangen voor uw deelname aan onze slimme meter pilot.

    Momenteel verifiëren wij de geschiktheid van uw slimme meter. Indien deze geschikt blijkt dan zult u omstreeks 31 december 2021 energy gegevens in de tadoº app kunnen zien.

    Om tadoº toegang te geven tot uw energiegegevens, heeft u NET2GRID B.V. toestemming gegeven om uw slimme meter gegevens op te halen uit de nationale datahub (EDSN).

    Indien u hier niet om heeft gevraagd of uw deelname wilt beëindigen en uw toestemming wilt intrekken, neem dan contact met ons op hier.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ok maar je hebt dus geen deelname beeindigd of toestemming ingetrokken en toch is het weer gestopt?

    Wanneer was dat dan? Ergens in 2022 neem ik aan.

  • Safetyman
    Opties
    Klopt, ik heb zelf niets gestopt. Dat was ergens in 2022 ja. Ik gebruik nog wel de beta app van Tado en heb al meerdere keren feedback gegeven via de app dat de schatting onzin is.

    Eind 2021 werkte de functie echt top via de slimme meter!!
  • Safetyman
    Opties
    Tado zat voor december +40 m3 ernaast qua verbruik. Reken maar uit wat het verschil is per euro en dat iedere maand.. 1,45 euro/ m3.
  • JouryDM
    Opties

    Ik stel mij ook meer en meer de vraag waarom ik hier voor betaald heb ... er zijn andere mogelijkheden in Belgïe zoals bv June die het wel nauwkeuring doen en voor jou dan nog eens je contract achter de schermen aan passen zodat je altijd het goedkoopste tarief hebt.