Naamlabel toevoegen aan een TADO-knop

Opties

Ik heb een aantal ruimtes in huis waarin méér kranen zitten. In de woonkamer heb ik er bijvoorbeeld vier. Is het mogelijk om het in de app mogelijk te maken dat ik voor elke kraan een eigen label gebruik, bij voorbeeld "Woonkamer voor links". Dat zou me enorm helpen om de individuele kranen sneller te lokaliseren.

6
6 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • TaDoe
    Opties

    Mee eens.

    Dat zou erg fijn zijn!

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Je kan ze "Hi" laten knipperen, dan weet je welke welke is. Dan even op een logische manier/volgorde (her)plaatsen op de radiatoren, gelijk aan de volgorde in de app (bijv 'voorkamer links' en dan met de klok mee, of zo). Eventueel moet je bij de kamer nog het meettoestel wijzigen in de gewenste knop (als er geen thermostaat of temp sensor in de kamer zit)
    Dat is een snellere oplossing dan wachten op een tado feature.
    (Ik vraag me wel af waaróm je dit zou willen, is de knipper functie niet voldoende, of ken je die niet? (Ga naar instellingen, klik op de knop en Display laten knipperen))
  • Analoge oplossing :-)

  • TaDoe
    Opties

    "Ik vraag me wel af waaróm je dit zou willen, is de knipper functie niet voldoende, of ken je die niet?"

    Labels zouden ook erg fijn zijn bij gebruik van Homekit, dan spreekt Siri niet voor iedere radiatorknop het serienummer hardop uit ter bevestiging 😉

  • @TaDoe "Ik vraag me wel af waaróm je dit zou willen, is de knipper functie niet voldoende, of ken je die niet?"

    Jawel maar dan moet ik dus alle kamers aflopen.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee, want je weet in welke kamer de knop zit. Het is alleen nodig als er meerdere knoppen in dezelfde kamer zitten
  • @Douwe En dat is bij mij het geval.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Ik bedoel je hoeft niet door het hele huis te lopen, je weet in welke kamer de knop zut, dus dan hoef je alleen in DIE kamer even bij de knoppen langs. Ik weet natuurlijk niet hoe mega groot je kamers zijn en daar zullen geen tientallen knoppen in 1 kamer zitten. Hooguit 3 of 4.

    Maar we kunnen er kort over zijn: Tado gaat het niet aanpassen
  • Overtoom
    Opties

    Ik ben een beetje lui: als mijn Tado-app piept dat er batterijen vervangen moeten worden (in een van kamers met méér thermostaatkranen, dan kijk ik welke dat moet zijn. Als het antwoord dan is "VA077681723984" dan moet ik naar die kamer toe en met die kraan praten. Dat kan prima, maar erg handig is dat niet. Ik begrijp dat die unieke naam moet blijven, aar er moet toch een mogelijkheid zijn om er een label naast te fabrieken die je dan dezelfde naam kunt geven als op het papieren overzicht (zie de foto hierboven)?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja zou heel mooi zijn. Vinden wij als gebruikers.

    Echter Tado is een statisch systeem waar dit soort dingen niet in worden aangepast of toegevoegd.

  • Overtoom
    Opties

    Dank je, Rob. Nu kan ik mijn enorme frustratie over dit kleine gebrek tenminste ergens delen ...

  • Zo erg allemaal. Helemaal naar de kamer moeten lopen waar de knop zit. Soms vraag je je af "wil ik dit nog wel?".
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou wat ik vooral erg vind is dat er een forum onderdeel "Suggesties, ideeën en verbeteringen" is waar Tado mensen heen verwijst die bij de servicedesk dit soort dingen vragen, maar waar Tado HELEMAAL NIETS mee doet.

    Maak dan een gepinned forum topic met daarin "Heeft u suggesties, ideeën en verbeteringen voor het Tado systeem? jammer dan. doen we niets mee."

    Dan weten de mensen tenminste waar ze aan toe zijn! Nu is er iedere keer weer die hoop dat dit soort simpele verbeteringen ooit aangebracht worden in de software, en dat gebeurt helemaal niet.

  • Andreplusplus
    Opties
    Maar tip om te zien welke knop het (niet) is: display laten knipperen (Instellingen, ga naar de knop en daar is de optie laten knipperen)
  • Overtoom
    Opties

    Eens met Rob2: "Wij plaatsen hier een muur, daar mag u tegen schelden".

    @Andreplusplus : Dat knipperen ken ik. Werk ik ook mee. Ik heb een aantal kranen weggewerkt achter roosters, dus voor mij zou het makkelijker zijn als de melding in de app meteen liet zien welke kraan het is, en dan NIET met die rare code. Maajja, dat zal wel altijd een vrome wens blijven ben ik bang.