Siemens REV32 vervangen door Tado

Opties

Kan iemand mij verder helpen; wil graag een 3 draads Siemens (L/L1/L2) thermostaat vervangen voor een Tado, maar ik kan niet bij de ketel (Nefit Topline) zien, waar die 3 draden op aangesloten zijn (is niet bij te komen). Waar moeten de 3 aansluitingen van de Siemens, bij de Tado worden aangesloten.

(heb al eerder een Tado op een Nefit Ecoline aangesloten zonder probleem.

dank!

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga met je computer naar https://tado.com/start en beantwoord de vragen.

  • Andreplusplus
    Opties

    Zo te zien is dat een aan/uit thermostaat. Voor Nefit topline zou je beter kunnen kiezen voor modulerend (EMS bus).

    Maar dan moet je toch echt de bedrading aanpassen in de ketel.

    Wil je dat niet, dan vermoed ik dat alleen L en L1 of L en L2 verbonden zijn. Die twee draden kun je op tado aansluiten op NO en COM.

    De derde draad is niet van toepassing. Meest waarschijnlijk is L en L1, werkt dat niet, probeer dan L en L2.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Experimenteren met het pakken van 2 draden uit een 3-draads systeem kan rook en vuur geven. Ik zou het niet doen.

    Gebruik die link die ik gaf, en als die de REV32 niet kent en je dus niet kan vertellen welke draden je moet hebben, ga dan het handboek van de ketel downloaden en kijk wat de aansluitpunten zijn, welke kleur draad waar op zit, en welke je dus moet hebben. (je ziet daar ook in hoe je de kap van de ketel haalt om dit te kunnen zien)

    Wil je hier niet aan, dan is het geen klus voor jou. Zoek een handige kennis.