Storing op draadloze ontvanger

Opties

Hoe kan ik te weten komen wat de oorzaak is als het lampje "storing" op de draadloze ontvanger gaat branden? Soms gaat het lampje spontaan weer uit. Bij uit en aanzetten van de ontvanger is de storing meestal ook "opgelost". Bij een storing blijft de ketel op de gevraagde plekken wel gewoon warmte leveren. Maar ik zou toch graag ergens een bericht met de oorzaak van de storing uit willen lezen.

Ik heb een Intergas Kompakt ketel met 7 radiatoren met slimme radiatorknoppen en 3 slimme thermostaten voor de aansturing van de vloerverwarming in 3 kamers. De draadloze ontvanger is direct verbonden met de cv-ketel. Het werkt verder prima.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik heb zelf niet zo’n ding, maar ik vermoed dat het ledje brandt als een knop een probleem heeft, niet per se de ontvanger zelf.

    Dan zou je in de app ook bij Instellingen een rode stip zien, en als erop klikt bij het apparaat wat een storing heeft (bijv batterijspanning te laag of knop niet goed gemonteerd)

    Maar dat is een gok, de informatie van tado zelf hierover is heel summier. Misschien dat tado support met je systeem kan meekijken.

  • Beste Andreplusplus,

    Bedankt voor je reactie. Het klopt, dat de 2 radiatoren, die zich het verst van de internet-bridge bevinden soms offline zijn en dan later (eventueel na handmatige herstart) weer online komen. Maar het is mij nog niet opgevallen, dat speciaal op die momenten de draadloze ontvanger storing aangeeft. Ik zal het in de gaten houden. En inderdaad jammer, dat je als gebruiker niet makkelijk uit kunt lezen waar de storing uit bestaat of wat de oorzaak is.