Tado schiet ver door

Opties
Goedendag,
Ik heb een tado thermostaat draadloos in mijn woonkamer hangen met draadloze ontvanger bij de ketel.

Het is nu al een aantal maal gebeurt dat de temperatuur in de woonkamer ver doorschiet omdat er te lang verwarmd wordt. Het lijkt er wat mij betreft op alsof de thermostaat veel te laat door heeft dat het warmer aan het worden is.

De ketel is op vol vermogen aan het verwarmen totdat opeens de temperatuur omhoog schiet van 14,8 naar 20 graden en de ketel ook stopt. De temperatuur staat echter ingesteld op 15 graden en had dus maar een klein beetje nodig.



Heeft iemand hier een verklaring voor?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wellicht valt de draadloze verbinding soms weg. Als die weg is dan gaat de ketel verder met wat ie op dat moment aan het doen was (dus verwarmen als dat bezig was). Dit is een software fout vind ik, de ketel zou dan uit moeten gaan.

  • Tomg06
    Opties
    Dat dacht ik inderdaad eerst ook maar de ketel stopt direct zodra de temperatuur lijkt te gaan stijgen. Dit gebeurt echter veel te laat en opeens heel stijl.

    Ik kan geen screenshot van de grafiek uit de app plaatsen toch?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat heeft weinig zin, "we" kunnen er toch niets aan doen. Neem door de week contact op met de servicedesk (chat) en leg je probleem uit.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Als je tado gebruikt moet je het max vermogen van de ketel terug schroeven. Dit omdat er niet alle ruimtes tegelijkertijd verwarmd worden