Tado devices installeren zonder Apple Homekit

Opties

Goedendag,


Op dit moment heb ik 4 Smart AC controllers in huis staan. Die zijn verbonden met de app. Installatieproces was een absoluut drama. Homekit moest erbij betrokken worden en het duurde eindeloos. Apparaten meerdere keren gereset en uiteindelijk werkte het. Ik wil alleen helemaal niks met homekit te maken hebben. Dus toen alles werkte heb ik in homekit alle Tado devices weer verwijderd. Alles blijft in de Tado app gelukkig werken. Nu heb ik gisteren een smart thermostaat besteld en een bridge en 10 smart radiator knoppen.

Die moet ik dus allemaal installeren. Hoe ga ik dat doen. Ik wil nogmaals niets met homekit te maken hebben. Dus hoe kan ik alles toevoegen in de app zonder dat ik irritante en niet werkende uitstapjes moet maken naar Homekit?

Het is nogal belangrijk dat de installatie soepel verloopt want anders zit ik zonder warm water en in de kou.


Alvast dank Frans

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Heel simpel eigenlijk.
    Gewoon klikken op apparaat toevoegen in de app. Volg de installatie wizzard
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Homekit is nooit een vereiste geweest, dit is altijd een optie geweest, kennelijk een pad wat je zelf opgegaan bent.

  • Kogelenberg
    Antwoord ✓
    Opties

    Ok, dank. Dan heb ik een fout pad bewandeld zonder dat ik dat in de gaten had. En ik ben best technisch Maar goed. Ik rapporteer hier terug hoe de rest gaat.

Antwoorden

  • Kogelenberg
    januari 2023 aangepast
    Opties

    Dank Herres,

    Ok wellicht is er dan wat veranderd of ik heb iets heel verkeerd gedaan de afgelopen keren. Ik moest die code scannen (op de sticker) en dan voegde hij het apparaat aan homekit toe. En dat ging zeer moeizaam. Ik heb iOS overigens. Maar goed om te horen dat het dus wel zonder Homekit kan. Dan ga. ik dat ervaren als de doos met spullen binnenkomt.

  • Dank Rob en Herres. De bridge ging idd flawless. De rest moet in 1 keer anders slaat alles op hol kwa verwarming