Melding open raam detectie

Opties
Hallo Ik krijg af en toe een melding van een open raam detectie
Er wordt dan gevraagd of de verwarming 15 minuten uit moet
Maar ik heb 8 thermostaatkranen Hoe kan ik zien van welke ruimte de melding komt?
Als ik op de melding klik is alles weg

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja het systeem kan niet echt open ramen detecteren, dat is maar een gok (als de temperatuur ineens sterk wisselt).

    Het is bedoeld voor de Duitse manier van ventileren: eens per dag alle ramen tegen elkaar open voor een kwartier.

    Hier zetten we vaak bijv het raam van de slaapkamer of badkamer de hele dag open, en daar werkt het NIET voor. Beter maar uitschakelen of niet op reageren dus.

  • JouryDM
    Opties

    Ik had hetzelfde probleem en Tado gecontacteerd.

    Ze gaven mij als work-around mee om de knoppen eens te wisselen aangezien ik zelfs onterecht de melding kreeg in de woonkamer zonder dat ook maar een deur of raam open stond.

    Uiteindelijk heb ik gewoon die meldingen afgezet.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Maar je ziet wel welke kamer het betreft als je op de melding klikt, in de app heb je dan tijdelijk een tegeltje bovenaan, naast "Uitschakelen Alle kamers". Wacht je wat langer dan vervalt de melding blijkbaar en gebeurt dat niet.
    Het is wel gaar dat in de melding geen kamernaam staat ("Keuken: open raam gedetecteerd")
    Als je op de knop klikt, kunt je het zien op de tegel van de kamer,
    Misschien zie je de extra tegel niet als je auto-assist hebt (ik heb dat niet, 0 waarde), maar dan moet je het wel op de kamer-tegel kunnen zien.
  • Andreplusplus
    Opties

    En met screenshots

    .

  • JouryDM
    Opties

    Klopt, zo zie ik het ook!

  • Ron68
    Opties
    Bedankt voor jullie reacties
    Dit had ook ook verwacht dat het er zo ook uit zou zien
    Bij mij gebeurd dit echter niet
    Ik krijg wel onderin een rood puntje Maar geen melding op mijn tegeltjes
    Ook niet bovenin
  • Andreplusplus
    Opties
    Rood puntje bij Instellingen? @Ron68 dan zou ik even kijken wat dan de onderliggende fout is
  • Ron68
    Opties
    Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
    Nu werkt het wel en kan ik het ook zien👍