Ingestelde temperatuur afwezigheidsmodus werkt niet

Opties
leonneee
leonneee
januari 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Wij hebben bij onze radiatorknoppen de temperatuur bij afwezigheid ingesteld op 10 graden. Nu schommelt de temperatuur bij sommige knoppen (zoals ''Kantoor Ivo'') tijdens afwezigheid tussen de ingestelde temperatuur en een andere random temperatuur namelijk 14,9 graden. Hebben meer mensen last van dat geolocatie en instellingen niet goed gaan?




Antwoorden

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Hoe ver ben je weg van huis?
  • leonneee
    Opties
    25/30km dus best een eind
  • Andreplusplus
    Opties
    Kan het zijn dat de temp gewoon niet verder daalt? Ik kan in je grafiek niet zien wat de schaal is en hoe hoog de piek. Maar ik het blok dat je toont is er geen warmtevraag. Misschien net het blok er na wel?
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Ik zie ook altijd de ingestelde temperatuur bij afwezigheid. Als de ingestelde temperatuur 20 is, zie ik dat bij zo'n 5 a 10km afwezigheid de ingestelde temperatuur zo rond de 18 ligt.

    Echter toen we eens echt ver weg waren, bleef de temperatuur idd de ingestelde 15 gr.

  • TaDoe
    Opties

    @leonneee Ik heb dezelfde ervaring:

    Bij alle kamers via slimme schema de temperatuur bij afwezigheid ingesteld op 10°C, maar het resultaat is een hogere ingestelde temperatuur en bovendien voor kamers ook nog afwijkend 🤔

    Ook wijzigen van "Balans" naar "Eco" heeft geen effect.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Zet de comfort regelaar eens op uit. Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Tad wil de temperatuur zo snel mogelijk op de ingestelde hebben als je weer thuiskomt. Rekening houdend met de afstand en opwarmtijd. Als je echt verder weg bent gaat de verwarming echt naar die ingestelde temperatuur. (Eigen ervaring).
  • leonneee
    Opties

    @Jan_nl @Andreplusplus @TaDoe

    Dank voor jullie reacties, ik ga eens kijken wat de comfort regelaar doet.. Keep you posted!

  • TaDoe
    Opties

    Ben benieuwd, dus lees het graag van je! 👍️