Honeywell Round vervangen door Tado “slimme” thermostaat, maar werkt niet

Hallo, ik ben al anderhalve week bezig om mijn Tado Slimme Thermostaat werkende te krijgen maar helaas. De reacties van de service desk zijn zo langzaam dat ik me tot jullie richt.

mijn Tado vervangt een Honeywell round t87g2014-e. Een simpele aan/uit thermostaat. Een plus en min draadje, meer niet. Ik heb een Intergas Kombi Kompakt HReco36. De plus/min zitten aangesloten op de 11/12, opentherm, 24v. In het schema staat dat 11 0v is.

Dus hoe sluit ik de Tado aan? Na een week Krijg ik een heel instructie presentatie waar uit eindelijk gezegd wordt aansluiten op de plus/min. Zo gezegd, zo gedaan. Maar, helaas de CV ketel wordt niet aangestuurd.

Wie helpt me uit de brand?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het aansturen van een HR ketel met een aan/uit regeling is erg inefficient. Terecht dat je de ketel modulerend wilt aansturen bijvoorbeeld met OpenTherm.

    Maar helaas werkt Tado met die wizard waar je allerlei vragen moet beantwoorden en als je daar hebt opgegeven dat je die aan/uit thermostaat had dan zal die wellicht concluderen dat je dat nu weer wilt.

    Ook kun je dat helaas niet zelf aanpassen, daarin is Tado heel beperkt. Je kunt 1 keer installeren en alles wat daarna komt dat moeten zij allemaal voor je doen. En dan zie je hier de reacties dat dat stroef loopt, lang duurt, etc.

    Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt bij hen duidelijk te maken wat je wilt (Tado aansluiten op OpenTherm ketel, vergeet dat aan/uit ding), want zelf kun je dat niet doen en de anderen hier ook niet.

    Dat is een zwak punt van Tado, men hangt daar het principe "wij weten alles beter dan die domme klant" aan, en dus is er geen settings pagina waar je dingen als het protocol kunt wijzigen.

  • Ik heb hetzelfde probleem, hoe is dit uiteindelijk opgelost?

  • Michael
    Michael | Moderator

    @hkellermann7

    @Rob2

    @PeterContant

    Installateur Handleiding om het zelf te doen (op eigen risico) vind je hier:

    Zie bladzijde 4 voor OpenTherm en hoe de Slimme Thermostaat zou moeten worden aangesloten.

    Bedrading in de ketel zou je zelf moeten omzetten (zie handleiding ketel)

    Groet,

    Michael