Weet iemand of de tado werkt met de inventum spaarpomp?

Opties

Ik heb een inventum spaarpomp in samenwerking met Nefit Trend line CV, weet iemand of de tado thermostaat werkt met deze opstelling?

Antwoorden

  • Hele late reactie maar net als ik was naar dit antwoord opzoek.
    Heb zelf de Warmtewinner van Eneco wat een spaarpomp is en kan melden dat het perfect werkt.
    Alleen kom je op de Toon normaal zien of de ketel, ketel met spaarpomp of alleen de spaarpomp werkt.
    Dat is nu niet meer zichtbaar maar na wat opletten en testen draait de warmtepomp het eerst zoals hoort.
  • Andreplusplus
    Opties
    Zoals ik het begrijp: tado Opentherm aansluiten op de spaarpomp, CV ketel wordt door de spaarpomp gestuurd. Dus ja, het kan.

    Ik vind zo'n spaarpomp wel een mooi concept, ter vervanging van de mechanische ventilatie. Warmteterugwinning van de ventilatielucht. Bijdrage aan de verlaging van de stookkosten lijkt me toch beperkt, vermogen is maar 1,7 kW terwijl ik bijv 8-10 kW denk nodig te hebben.
    Met andere woorden: kun je al iets zeggen over evt besparing en terugverdientijd?
    Is het apparaat inderdaad zo stil als men beweert bijv vergeleken met een CV ketel?)