Display tado thermostaat werkt niet meer

Opties
Display kamerthermostaat werkt niet meer… dus batt vervangen… overigens procell van duracel (3x vervangen)… contacten gecontroleerd en vervangen… maar kan niets hadmatig instellen. Knipperen “Hi” werkt af en toe.. maar voor de rest blijft het display vooral uit…

Wie heeft er een idee?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Het ding is stuk? —> tado support vragen via de chat op de website

  • AxelB
    Opties

    Yep,

    Gedaan... Heb voor nu ff de ketel aangesloten op de ouderwetse manier (dus niet opentherm) en de draden aan elkaar... Draait de cv ketel in ieder geval. Morgen even een tijdelijke thermostaat oppikken en dan maar hopen dat ze de Tado thermostaat wisselen 🤔

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik snap nooit zo goed dat mensen als ze een Tado kopen, de oude thermostaat dan weggooien. Zelf heb ik de originele thermostaat gewoon nog ergens in het rommelhok liggen, als de Tado er mee ophoudt ofzo dan kan ik gewoon die oude thermostaat er weer op schroeven.

  • AxelB
    Opties
    Heb inmiddels een nieuwe… draait weer als vanouds netjes via de EMS bus en ja… ik had mijn oude thermostaat inderdaad vier jaar bewaard, maar een jaartje geleden écht opgeruimd 🙄.
  • mbo36a
    Opties

    Display was bij mij ook uitgevallen, app werkte nog wel.

    Nieuwe batterijen, nog steeds geen werkend display.

    Nogmaals goed naar de batterijenhouder gekeken, er was sprake van oxidatie op de contactpunten. Deze gereinigd, batterijen herplaatst en nu werkt het weer ok.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja die Duracell batterijen die er standaard bij zitten die lekken en dan gaat het oxideren inderdaad...