Aansluiten Tado slimme thermostaat AAN/UIT

Opties

Goedendag, ik wil graag mijn Toon vervangen voor een Tado thermostaat en ik heb het volgende gedaan.

  • Toon kastje bij de ketel verwijderd en kabels aangesloten met een kroonsteentje
  • ik heb een VAILLANT ECO TEC CLASSIC VHR NL23-28/5-3 CW4 (zonder opentherm module)
  • Toon stond geconfigureerd op opentherm maar werkt wel
  • Installatie via de Tado app gedaan en gekozen voor Relais en krijg dat een error dat ik de driver moet updaten (zie foto)
  • Uiteindeljik via opentherm werkt het wel maar dan blijft de ketel aan staan
  • op het schakelbord van de ketel (zie foto) is de kabel aangesloten op 24v en is B. off gelust en BUS niet.

Nu is mijn vraag waar ik de thermostaat op aan moet sluiten zonder m'n ketel kapot te maken en of ik nog wat dingen moet doorlussen.

Ik wil dat mijn slimme thermostaat alleen AAN/UIT doet ivm vloerverwarming.


Alvast bedankt voor alle hulp


Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    met vvw kun je ook prima moduleren. Waarom wil je aan/uit?
    Heb je bedrading gewijzigd toen je van Toon naar tado overging?
    Zoals op de foto kan de Toon niet met opentherm gewerkt hebben. Daarvoor heb je de BUS aansluiting nodig (ik neem aan dat het toon kastje van OT naar eBus omzet)
    Zoals de bedrading op de foto zit is goed voor aan/uit. Dus tado ook op relais instellen.
    De foutmelding over de driver ken ik niet - dat is iets voor de tado helpdesk (chatfunctie op de website)
  • Stef79
    Opties

    Ik dacht hier ergens te lezen dat het met vloerverwarming beter was aan/uit te gebruiken, ik heb hem wel even werkend gehad maar toen schoot te pas en te onpas mijn ketel aan en zag ik ik de app dat hij met 1 of 2 aan het verwarmen was heel even (heeft 3 kronkeltjes als hij volledig aan het verwarmen is.

    Ik heb een tijd geleden deze ketel op laten hangen en heb toen aan toon niets veranderd, die stond ingesteld op opentherm maar dat ondersteund mijn ketel niet, maar hij werkt wel prima nu met Toon, maar wil graag de Tado thermostaat gaan gebruiken.

    Ik ga nu eerst even contact opnemen met de helpdesk omdat ik dit krijg wanneer ik hem op relais aansluit, bedankt voor je reactie

  • Ruuddwars
    Opties

    Heb de Kachel op RT aangesloten en de thermostaat op NO en COM. Bij mij werkt het nu.

  • Andreplusplus
    Opties
    Niet optimaal @Ruuddwars. Slechts weinig ketels kunnen niet digitaal aangestuurd worden. Dus aan/uit is doorgaans niet de beste optie.