w.Intercom = i;Slaapkamer met radiator en airco. Heb ik zowel een temperatuur sensor als een AC controller nodig? — tado° Community

Slaapkamer met radiator en airco. Heb ik zowel een temperatuur sensor als een AC controller nodig?

Ik ga Tado in mijn woning gebruiken maar vraag mij af of ik werkelijk een extra temperatuur sensor nodig heb op en slaapkamer voorzien van airco.

De slaapkamers zijn allen voorzien van een airco unit en een enkele laag temperatuur convectie radiator die ik wil gaan regelen met een Tado thermostaatknop. Omdat de knoppen nogal laag bij de grond zitten en er soms ook koude van de muur straalt leest de knop dus een lagere temperatuur dan het gemiddelde in de kamer. Ik wil daarom op de kamers een losse temperatuur sensor plaatsen. Om de airco (koeling en verwarming) aan te sturen heb ik een AC controller nodig. Kan ik in dat geval de temperatuur sensor achterwege laten of heb ik beide nodig? Het wordt er op die manier namelijk financieel niet aantrekkelijker op.

Reacties

• Douwe
    Douwe Volunteer Moderator
    Airco controller werkt niet samen met een draadloze temperatuursensor. Verwarmen en koelen kunnen niet samenwerken in dezelfde configuratie. Ik weet of wat je wilt wel haalbaar is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Inderdaad, het Tado ketel thermostaat systeem en de Tado smart AC control zijn twee systemen die geheel los van elkaar staan. Je zou verwachten ik krijg 1 systeem waarin ik de temperatuur instel en dan gaat ie naar behoefte koelen of verwarmen, maar dat is dus niet zo.

• Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Als de knop laag bij de grond zit kun je ook een correctie op de temperatuur meting van de knop toepassen.
  • Dat is jammer. Dan maar per kamer afwegen of ik primair de AC of radiator wil gebruiken.

De temp correctie is een goede optie inderdaad!