extra slimme radiatorkop

Opties

ik heb een Starterskit: Bedrade Slimme Thermostaat V3+ gekocht. de thermostaat staat in de leefruimte en alles werkt perfect. nu zou ik graag een slimme radiatorkop willen bijkopen voor de werkruimte. Daar moet maar enkele dagen van de week verwarming opstaan en om deze niet dagelijks aan te zetten of onnodig laten aan staan dacht ik dus aan de slimme radiatorkop. ik zou dan via de app een programmatie zetten van wanneer deze zou moeten aanspringen en uit gaan. gaat dit werken?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Ja, dat is precies waar tado voor bedoeld is.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja denk er wel aan dat als het in de werkruimte koud is en je denkt "ik draai em even omhoog dan wordt het hier ook lekker warm", terwijl het in de leefruimte al op temperatuur was, het daar veel te warm gaat worden.

    Dat daar de thermostaat zit maakt niets uit. Om te zorgen dat je meerdere ruimtes onafhankelijk kunt regelen heb je ook in al die ruimtes een slimme knop nodig, dus niet alleen in de "extra" ruimtes!

  • gellimo
    Opties

    dan moet ik al 8 radiatorknoppen gaan voorzien, dure grap. dan doen we het maar op de oude manier de radiator open en dichtdraaien in de werkruimte wanneer het nodig is

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    maart 2023 aangepast
    Opties

    Je hoeft niet in je hele huis knoppen aan te brengen, alleen daar waar je e.e.a. met tado wilt kunnen regelen.

    Maar het is inderdaad een veelgemaakte vergissing dat de thermostaat in de woonkamer wordt vervangen, en in een werkkamer alleen een knop wordt aangebracht. Mensen denken dan ‘traditioneel’ de thermostaat in de woonkamer regelt de temp in de woonkamer. Ondertussen wordt vanuit de werkkamer warmte gevraagd (en moet dus de CV gaan draaien) en wordt het warm, overal waar radiatorkranen open staan.

    Heb je in de woonkamer bijv 2 radiatoren, dan is 2 genoeg (plus de ene in de werkkamer)

  • gellimo
    Opties

    wij hebben een mooie open ruimte als woonkamer waar dus 4 radiatoren staan, en dan 1 in de werkruimte. dat zijn er dan 5 is nog steeds niet goedkoop

  • Verwarmd
    Opties

    Als je in de Tado app, in de werkkamer, voor zoneregelaar "Geen zoneregelaar" instelt, zal de thermostaat in de werkkamer geen warmte vragen bij de CV, maar alleen de radiator open en dicht zetten.

    Voordeel is dat je dan zonder al die extra radiator knoppen toch een schema kan instellen voor de werkkamer en de werkkamer helemaal niet verwarmt wordt als dat niet nodig is, maar zonder onnodig de woonkamer te verwarmen. Nadeel is dat de werkkamer dan nog steeds alleen opwarmt als er warmtevraag in de woonkamer is.

  • gellimo
    Opties

    Dat is geen enkel probleem dat de werkkamer enkel warmte krijgt als de woonkamer ook warmte vraagt zo is het nu ook, enkel dat we nu handmatig de radiator in de werkkamer gaan aanzetten. En met een tado radiator knop kan ik dat via een schema doen