Kan de zoneklep ook in de retour van de vloerverwarming?

Opties
cvdd
cvdd
januari 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Onlangs heb ik vloerverwarming laten aanleggen in de beneden verdiepen. Boven wil ik gebruik blijven maken van Tado. Daarom heb ik een zoneklep laten installeren bij de verdeler. Nu zit deze in de retour volgens installatie handleiding van de klep. Nu lees ik dat deze in de aanvoer moet zitten. Moet ik deze omwisselen of werkt het zo ook?

Tevens vraag ik me af of de bypass zo wel goed zit, deze zit namelijk voor klep, waardoor die mijns inziens toch niets doet in het geval dat de klep dicht zit?

https://postimg.cc/yDym296p

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Klep in retour werkt ook.

    Is de klep dat onderdeel direct na de blauwe aftakking ? Kennelijk zonder aandrijving? In dat geval zit de bypass inderdaad verkeerd, of de klep. Net wat je wilt aanpassen.

Antwoorden

  • cvdd
    cvdd
    januari 2023 aangepast
    Opties
    Dank voor het antwoord! Ja dat is inderdaad de klep (motor moet er nog opgezet worden). En mag de klep ook in de retour? Daar is die namelijk dan wat makkelijker te plaatsen in de horizontale buis na de verdeler.

    Edit: Ik zie dat je al geantwoord had…
  • Karamba
    Karamba
    november 2023 aangepast
    Opties
    De klep mag in de retour, je bypass zit dan niet goed je klep blokkeert de bypass. Maar hoe heb het nu werkend? Heb het zelf nog niet geïnstalleerd maar wil het precies zo doen.
  • Andreplusplus
    Opties
    Afijn, bijna een jaar later...