Ik probeer mijn Tado V3 Thermostaat aan te sluiten op mijn Nefit Ecomline HR ketel.

Dit gaat niet goed hij geeft aan dat de thermostaat niet aangesloten kan worden op mijn Nefit Ecomline. hij zit aangesloten op de punten 3 en 4 waar normaalgesproken de Moduline thermostaat op zit.

In een mailwisseling met Mirna geeft zij aan dat de thermostaat van het type V3 is welke aangesloten kan worden op de Nefit ketel.

De thermostaat kan wel pairen met de thermostartknop etc. maar bij 'verder' geeft hij aan dat hij niet verbinden met de ketel.

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Zelf heb ik ook een Nefit Ecomline HR ketel. Deze conform Tado op maat instructie rechtstreeks op de modulerende aansluitpunten 3 en 4 van de ketel aangesloten, werkt prima. Heb de V3+ thermostaat, blijkbaar kan deze met het irt-protocol van deze cv-ketel overweg.

  • Michael
    Michael | Moderator

    De V3+ kan dat inderdaad (V2 en V3 niet, alhoewel die wel met de ebus van de nieuwere Nefit ketels overweg kunnen)

  • Hoi,

    Ik heb de V3+ slimme thermostaat aangeschaft. Mijn ketel is een Nefit Ecomline HR ketel + modulerende thermostaat.

    De installatie ging vlot... maar de ketel ziet na instellen van een hogere temperatuur niet de warmtevraag zoals verwacht. De ketel slaat dus niet aan.

    Als ik mijn oude thermostaat aansluit, reageert de ketel wel zoals normaal.

    Hoe moet mijn Tado ingesteld worden / aangesloten om goed te functioneren?

  • Hi,

    Bij mij werkt het na wat geprobeer (wellicht inmiddels bij jou ook, maar wel fijn dee hier te plaatsen).

    Situatie: Nefit Ecomline HRC 30H

    Thermostaat: Toon, met een aparte module onder de ketel die loopt van 1,2 in de ketel naar de Toon module en vervolgens wordt deze verlengd naar beneden naar de thermostaat.

    Oplossing om TADO te laten werken was:

    • Draden bij thermostaat op - (rood) en + (blauw).
    • Bij de ketel Toon module ertussenuit gehaald en draden via kroonsteentje met elkaar verbonden
    • Draden (rood en blauw) uit 1 en 2 gehaald in de ketel en verplaatst naar 3 en 4 (Blauw op 3, rood op 4)
    • De ketel ging al aan ??
    • 1 en 2 met elkaar verbonden, wordt dus een U-tje
    • Ketel bleef aan, ondanks dat er nergens warmte zou moeten worden gevraagd.
    • 1 eruit gehaald van het u-tje Ketel gaat uit, maar niet meer aan...
    • D31 op de thermostaat van D31 aangepast naar D24... Dat was hem!

    Het U-tje van 1 naar 2 is dus niet nodig!