ketel reageert wel op thermostaat niet op de radiatorknop

Opties

heb sinds enkele dagen het tado. systeem, bij het verhogen van de temperatuur van een kamer via de app, kleurt het scherm wel geel/oranje en je ziet de kringeltjes, je hoort ook de knop bewegen maar de radiator word niet warm. Graag advies wat te doen. De ketel reageert overigens wel op de thermostaat. De betreffende radiator knoppen zijn niet toegewezen aan de thermostaat.

Antwoorden

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Wat is ingesteld als de zoneregelaar voor die knop? Dat zou de thermostaat moeten zijn.

    Als dat niet is toegewezen wordt de radiator alleen warm als ergens anders warmte vraag is.

  • roland01
    Opties

    Hoi Jan er is geen zoneregelaar ingesteld voor die knop. Dus als ik het goed begrijp moet de thermostaat warmte vragen en dan kan via de radiatorknoppen de temperatuur worden ingesteld. De thermostartknoppen kunnen dus niet individueel met de ketel communiceren? groet, roland

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet WEL de zoneregelaar instellen voor die knop!

  • roland01
    Opties

    OK dank heb ik gedaan inmiddels

    maar dan een andere vraag als ik de thermostaat aanzet dan neem ik aan dat er in ieder geval een radiator open moet staan? Anders krijgt de ketel een opdracht om te verwarmen maar kan geen water rondpompen omdat alle radiatoren dicht staan correct ?

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Klopt ja. Dusbeen radiator die altijd openstaat of een bypass.

    Daarom zeker ook Tado knoppen in de ruimte waar de thermostaat hangt
  • roland01
    Opties

    Hoi Jan, reuze bedankt nog een laatste vraag als de thermostaat die als zoneregelaar is ingesteld lager staat ingesteld dan de temperatuur in de kamer waar die hangt en ik open een van de radiatoren via de app in een andere kamer gaat die dan wel aan of moet de thermostaat altijd aanstaan?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee het is andersom, de knop kan warmte vragen, dat doet ie dan via de toegewezen zoneregelaar, die vervolgens de ketel aan stuurt. Je zult dus aan de ruimte waarin de knop zit de zoneregelaar moeten kiezen
  • roland01
    Opties

    Dank Douwe, groet, roland