Waarom wordt ons hele huis verwarmt?

Opties
Hallo,

Sinds gister hangt er bij ons in huis een tado thermostaat in de woonkamer. Ook heb ik een draaiknop voor de radiator in de badkamer geïnstalleerd. Na een avond de tado app door te nemen en wat advies te vragen aan een goeie vriend heb ik de app ingesteld. Voor de draaiknop van de radiator heb ik een schema gemaakt voor het verwarmen van de badkamer.

Als ik in de app de temperatuur aanpas voor de draaiknop van de radiator wordt het hele huis verwarmt. Hoe kan dat?

Beste Antwoord

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Eh ja, maar dan blijft het daar koud

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties
    Dan moet je op de overige radiatoren ook slimme thermostaat knoppen plaatsen. Als de slimme thermostaat knop warmte vraagt, wordt via de thermostaat de cv ketel aangestuurd. Dus dan wordt je hele huis warm
  • Dankjewel voor de snelle reactie Douwe.

    Het probleem is dat de overige radiatoren in ons huis verouderd zijn en een slimme draaiknop niet aangesloten kan worden. Is het in mijn geval dan handig om de overige radiatoren dicht te draaien?
  • TaDoe
    Opties

    Als één knop of thermostaat warmte vraagt aan de ketel dan gaat die natuurlijk aan voor het hele systeem, dus worden alle leidingen en radiatoren die open staan warm.

    Overige radiatoren dicht draaien is een alternatief, maar geen echte oplossing.

    Waarom kan een slimme radiatorknop niet worden geinstalleerd? Als je eerst een thermostatische radiatorknop monteert of laat monteren dan kun je die vervangen door een Tado radiatorknop. Monteer dan bij voorkeur een Heimeier knop, want die is zonder adapter te vervangen door een Tado raditorknop.