Newbie zoekt hulp!

Opties

Hoi,

ik ben hier nieuw en heb wat zitten lezen maar ben niet tot een bevredigend antwoord gekomen.

Ik zit met het volgende;

kamerthermostaat in de woonkamer, in alle andere kamers cv met thermostaatknop.

Er zijn GEEN zonekleppen, dus kamerthermo stuurt alles of niks.

Sinds de energiecrisis gebruiken we terug de openhaard.

Maar omdat het dan warm genoeg is in de woonkamer slaat de verwarming af in alle andere kamers, zo wordt het soms te koud voor onze studenten die boven "studeren 😂".


Mijn vraag is nu kan ik dit oplossen met een tado-systeem?

Zo ja, wat heb ik nodig hiervoor, zodat de verwarming in de badkamer en slaapkamers blijft werken terwijl we in de woonkamer de haard gebruiken???


Alvast bedankt voor de hulp👃

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dit kun je met Tado oplossen, maar dan moet je overal (dus ook in de woonkamer!) Tado slimme radiatorknoppen installeren, plus dan nog (meestal in de woonkamer) de thermostaat vervangen door een van Tado.

    Als je nu gewone kranen hebt (dus geen thermostaatkranen) dan moet je ook de kranen zelf vervangen.

  • Salami
    Opties

    Dus, de andere kamers blijven verwarmen ook al is de temp waar de thermostaat (van Tado) staat bereikt?

    En dus moet ik me het volgende aanschaffen:

    een kamerhermostaat en slimme radiatorkoppen/radiator allemaal van Tado.


    Wijst de installatie hiervan zichzelf uit of is er een instelling waar ik letten?

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties

    De thermostaat meet en regelt de temperatuur in de kamer waar die hangt (in samenspraak met de knoppen in die kamer).

    De thermostaat kan daarvoor de ketel aan/uit schakelen.

    Knoppen in andere kamer meten zelf de temperatuur en sturen signaal naar de thermostaat met “stuur warmte” oftewel “zet ketel aan” (of stop daarmee).

    (Bij een draadloze temp sensor i.c.m. draadloze ontvanger zit het ietsje anders, maar principe blijft hetzelfde)

    Dit systeem is uit te breiden met draadloze temp sensoren die dan als meettoestel voor een bep. ruimte fungeren ipv één van de knoppen aldaar.

    Lees ook de info van tado zelf op support.tado.com. Veel vragen zijn dan vast beantwoord. Installatie wijst zich vanzelf (hoewel velen zich daar toch nog de neus aan stoten) via de instructies in de app c.q. www.tado.com/start