App ziet foutmelding ketel niet

Opties
Ben in het bezit van een Nefit ketel met EMS protocol. In de app van Tado het juiste type ketel geselecteerd uit de lijst. Deze week viel 's-avonds de ketel op storing (geen ionisatie stroom, foutmelding op display van de ketel), maar de Tado controller gaat gewoon vrolijk door met warmtevraag en ziet niet dat de ketel niets meer doet. De app (care & protect) geeft aan dat de ketel naar behoren functioneert en er niets aan de hand is. Ik had van dit product en het jaarlijks abonnement van Tado verwacht dat dit goed zou functioneren. Dit valt dus tegen.

Is er iemand van Tado hier die me kan vertellen hoe dit zit en waarom ik niets heb aan die Care & Protect service en, liever nog, een oplossing kan aandragen?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Nee dat klopt, dat zit niet in care and protect. De oplossing is op het display van de ketel kijken of er een storing is. Kan geen kwaad om daar regelmatig even te kijken.
  • Andreplusplus
    Opties
    Nee kan geen kwaad. Maar waar merk-eigen thermostaten wel e.e.a. kunnen tonen (Bedrijfsmode, waterdruk etc) kan tado dat niet. Tado heeft zelfs niet door dat de ketel uit staat. Beetje dom
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het wordt tijd dat ze dat er in bouwen, zeker voor mensen die er in getrapt zijn om die Care&Protect dienst af te nemen tegen betaling, terwijl die helemaal niks Protect en nauwelijks Care heeft.