Aansluiten op Intergas Kompact.

Opties

Helaas lukt het mij nog steeds niet om de Tado werkend te krijgen op de ketel Intergas Kompact HRE.

Ik heb alle voorgaande discusses in dit fora gelezen en (zover ik weet) ook toegepast.

Op de ketel heb ik: Rood op 12 en Blauw op 11

In de Tado thermostaat heb ik: Rood op - en Blauw op +

Ook in the Tado thermostaat heb ik het volgende ingesteld: D01-HCO1-HW-EKX -SAVE gevolgd.

Zijn er nog instellingen in de ketel wat ik moet volgen? RF functie staat op C als goed is.

Wat zie ik nog over het hoofd?


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga met je computer naar de website https://tado.com/start en volg zorgvuldig alle stappen.

  • 0011
    Opties
    Blauw op - rood op +
  • Andreplusplus
    Opties
    @0011 grote onzin, tado is auto-sensing.
    Maar die bedrading bij de ketel - wat doen die zwarte en groen/gele draden daar? En is het wel dezelfde kabel bij de ketel als bij de thermostaat? Want het lijkt niet op elkaar.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Lijkt op de foto dat de rode draad bij de ketel aan aarde zit verbonden. Dit lijkt mij niet goed
  • Hallo allemaal, bedankt voor jullie hulp en reactie. Alles stond goed maar blijkbaar was het apparaat defect.

    Het tado support team heeft zeer snel een nieuwe thermostaat opgestuurd en deze werkte direct.

  • peterj
    Opties

    Zal toch niet waar zijn dat ik zelfde gesukkel heb met Tado en Intergas HRE ketel; de installatie zou ik bij een vriend uitvoeren omdat ik goede ervaringen met Tado heb. Na ontvangst de montage willen uitvoeren maar bleef steken op de confuguratie, bleef een aantal pogingen doen volgens ‘het boekje’ maar knudde. Ding retour en na ontvangst 2de poging, zelfde gesukkel! Ondertussen weer week later, beetje druk met andere zaken , lees ik bij Marcedmond dat het D01- i.p.v. C01 wat onder punt 5 staat vd handleiding voor professionele installateurs! Misschien dat ik het nog een keer aan durf om een derde poging te doen zonder de Tado nog eens retour te doen🙈

  • Andreplusplus
    Opties
    Hoezo C01 - bestaat niet eens. Het is R01 of Dxx.
    Weer een voorbeeld van zelf prutsen in plaats van de wizard in de app of tado.com/start te gebruiken. Jammer.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "lees ik bij Marcedmond dat het D01- i.p.v. C01 wat onder punt 5 staat vd handleiding voor professionele installateurs!"

    Ben jij een professionele installateur? Zo niet, waarom gebruik je dan de handleiding voor professionele installateurs ipv de wizard die ik in het 1e antwoord al vermeld heb?

  • peterj
    Opties

    Sorry mensen, die C01 was idd een domme (lees of tik) fout, in de configuratie stappen (idd handleiding v prof) staat R01. Maar Rob2, waar ik juist niet verder mee kwam was met "Ga met je computer naar de website https://tado.com/start en volg zorgvuldig alle stappen". Onlangs bij een andere goede vriend zelfde Tado geïnstalleerd op een Remeha Avanta combi wat goed werkt. In het pakket zit een mapje met meertalige prof instructies, zodoende 'verdwaalde' ik. Waar had ik vlgs jou die D01 kunnne vinden? Wat me eerlijk gezegd wel een beetje verbaast is dat ik tijdens het zoeken binnen de community zoveel gemopper tegenkom tot echt 'afzeiken' van Tado, dat heb ik helemaal juist niet! We maken al jaren gebruik van Tado en zou er niet graag meer zonder doen. Bedankt iig voor reacties!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je iets als D01 nodig hebt ben je op het verkeerde pad gegaan! Dwz de professionele handleiding gepakt ipv de wizard. Ik weet dat veel mensen zich liever een professional voelen dat dat ze bij het handje worden genomen met een oneindige reeks plaatjes en domme opdrachten, maar als het daarna gewoon werkt waarom zou je dan koppig blijven en weigeren dat te doen?

    (zeg ik met name tegen de velen die hier komen met "ik heb alles gedaan volgens de handleiding voor professionele installateurs en toch werkt het niet!")