Het lukt mij niet op een Remeha Avanta 35C

Opties
Ik heb een Tado thermostaat aangeschaft en wil deze nu aansluiten op mijn Remeha Avanta 35C echter lukt dit niet. Nadat ik alles geplaatst en gemonteerd heb en de temperatuur handmatig omhoog zet slaat de ketel niet aan maar blijft in stand by modus.

Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en las dat meer mensen hier problemen mee hebben. Ze geven volgens mij allemaal aan dat de draden in de ketel op 3 en 4 moeten zitten en dat je de blauwe draad in de Tado op de NO aansluiting moet doen en de rode draad op de COM aansluiting. Dat heb ik nu allemaal op die manier maar toch slaat de ketel niet aan. Heb ik nog iets over het hoofd gezien?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga met je computer naar de website https://tado.com/start en doorloop zorgvuldig alle stappen.

  • NickyD
    Opties
    Dat heb ik gedaan en alles zal goed moeten zijn. Toch slaat de ketel niet aan
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    In dat geval moet je de servicedesk benaderen via de chat.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Je hebt NO en com gebruikt. Dwz aan/uit relaismodus. Is dat de bedoeling, en heb je de configuratie ook zo ingesteld??
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hij heeft alles al goed gedaan! Dus dan is het handiger om de servicedesk het te laten onderzoeken...

  • NickyD
    Opties
    Hoi Herres,
    Niet bewust maar ik had begrepen dat het de bedoeling was om het op die manier aan te sluiten.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan denk ik toch dat je niet goed opgelet hebt bij de stappen van https://tado.com/start of dat je wellicht de handleiding voor professionele installateurs gebruikt hebt ipv die wizard...

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Dan zou ik het advies van Rob2 gewoon zorgvuldig uitvoeren, dan komt het meestal wel goed.
  • NickyD
    Opties
    Het is opgelost. Ik bleek alles al goed gedaan te hebben, alleen moest de ketel even een reset hebben. Daarna pakte hij het direct op en ging de verwarming aan.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zie je wel, had je nou maar mijn aanwijzing opgevolgd en https://tado.com/start gevolgd...

    Want daar staat dat er gewoon bij. De "handleiding voor professionele installateurs" is geschreven voor mensen die ervaring hebben en dat zelf al weten. Als je die als doe-het-zelver gebruikt mis je essentiele dingen.

  • NickyD
    Opties
    Volgende probleem doet zich nu voor. De verwarming blijft de hele dag door warm worden. Heb hem nu al een hele tijd op 15 graden staan maar de verwarming blijft heel erg warm en de ketel blijft draaien.

    Met de link die is gestuurd door Rob2 kom ik er niet uit want daarin staan de stappen die ik al heb gedaan.

    Iemand anders een idee wat dit kan zijn en hoe ik dit op kan lossen? Klantenservice van Tado is telefonisch niet te bereiken en via de Chat duurt het uren voor je een reactie krijgt om vervolgens een vraag te krijgen die ik al lang beantwoord had. Ik hoop dan ook dat hier iemand is die mij kan verder helpen.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Een van de atappen die Rob aangeeft is controle of de ketel reageert op de thermostaat. Dat betekent dus met je neus voor de ketel staan en met de app de temperatuur veranderen om te controleren of de ketel hierop reageert. Dus niet alleen maar op OK klikken en niet controleren
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Met de link die is gestuurd door Rob2 kom ik er niet uit want daarin staan de stappen die ik al heb gedaan."

    Er komen hier iedere dag 2 of 3 mensen voorbij die "alles al goed gedaan hebben maar toch werkt het niet" en die eerst weigeren om het met https://tado.com/start op te lossen maar uiteindelijk schoorvoetend toegeven dat ze toch ergens een fout gemaakt hadden en dat het na die procedure wel werkt.

    Doe er je voordeel mee, of niet voor mijn part.

  • NickyD
    Opties
    Hoi Douwe, ik sta met mijn neus voor de ketel en de telefoon met de app open in mijn hand. Als ik de temperatuur omhoog zet dan slaat de ketel aan en als ik de temperatuur naar beneden zet dan slaat die weer uit. Des al niet te min blijft hij de radiatoren warm houden en worden deze dus niet koud (zoals voorheen wel het geval was met de oude thermostaat)
  • NickyD
    Opties
    Ook geeft de ketel 1 rood lampje in het display, wat staat voor de standby stand (2 rode lampjes is actief)
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Heb je op al je radiatoren slimme knoppen geplaatst? Anders werkt het niet.
  • NickyD
    Opties
    Nee dat heb ik niet, wist niet dat dit moest. Dacht dat het ook in de woonkamer werkt met de huidige knoppen op de radiator omdat het kastje van Tado in de woonkamer aan de muur hangt (en daar dus de temperatuur op af kan meten)
  • Andreplusplus
    Opties

    @NickyD Heb je alleen een thermostaat in de woonkamer, of heb je elders ook nog knoppen van tado? Want die laatste kunnen dan de ketel in laten schakelen, waardoor er warm water circuleert overal waar radiatorkranen open staan. Dus moet je ook knoppen plaatsen op radiatoren die je wilt kunnen regelen, ook in de kamer waar de thermostaat hangt, zoals Douwe schrijft.

    Heb je alleen een thermostaat en nergens tado knoppen, dan is er iets anders aan de hand.

  • NickyD
    Opties
    Inmiddels ben ik eigenlijk wel klaar met dit hele Tado systeem. Ik ga het retour sturen en stap weer terug naar mijn oude vertrouwde Nest.

    Iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen, dank daarvoor. Het ligt niet aan jullie, dat Tado een slechte klantenservice heeft waarbij je niemand telefonisch te pakken kan krijgen en uren moet wachten op een reactie via de chat of mail is mede een reden voor mij om dit systeem weer retour te sturen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Een belangrijke reden is ook dat je je niet informeert, niets doet met gegeven raad, en wel vanalles "denkt" maar dat klopt niet met fysische principes. Dan gaat het allemaal niet werken nee.