honeywell MT4-230 thermische motor voor vloerverwarming correct aangesloten?

Opties

ik heb besloten om te proberen een thermische motor te gebruiken voor de regeling van mijn vloerverwarming. Ik heb daarbij variant #3 toegepast uit deze opstellingen.

https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming


mijn bedrade thermostaat is ingesteld als relais.

Ik heb een honeywell thermische motor Normally Closed.

Is mijn aansluitschema dan juist dat ik aansluit op de COM en de NC poort?

Of moet ik toch de COM en NO poort pakken?


En hoe kan ik zien dat mijn honeywell open staat of gesloten is?

Rood balkje zicht baar = open, niet zichtbaar is dicht?


Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    NC betekent zonder spanning gesloten.
    Dus wat zie je als er geen spanning op staat? (voedingsspanning losgekoppeld of geen enkele draad verbonden)?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Aansluiting op NO en com.
    Het is een serie schakeling. Een netdraad naar de Tado NO, de Tado com naar een klepdraad. De andere klepdraad naar de andere netvoedingsdraad.
  • Top heren, ik dacht een normally closed moet op NC en com, maar met aansluiting op NO en COM lijkt het te werken.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik heb het ook eens geprobeerd, maar het is me slecht bevallen. De klep is te traag en veroorzaakte daardoor ketelstoringen. Bovendien was de warmteafgifte naar de vloerverwarming te laag.
    Maar probeer het zelf maar.
  • @Herres ik ga het proberen.

    Had een radiatorknop erop zitten maar daarmee had ik ook het idee dat de vloerverwarming traag werkte. Ga nu kijken of het beter gaat. Tot nu toe nog geen storingen in ieder geval :-)