Thermostaat failed continu bij Steeksleutel/schroeven draaier menu.

Opties

Bestaande situatie, Nefit Ecomline HR excelent met Nefit Moduline 30 thermostaat.

Installatie procedures gevolgd van tado (bekabelde versie van tado thermostaat), echter bij de steeksleutelprocedure gaat het mis (failed iedere keer). Als ik na een tijdje in dat menu ga staat er een uitroepteken met een thermostaat knop (geen idee wat dat inhoud) kabel moet goed zijn daar de Moduline 30 zo weer werkt (na aansluiten). Pairen naar bridge is geen probleem.

bridge software versie 92.1

Ik heb zo'n vermoeden dat er iets niet ok is met deze thermostaat en dus niet bruikbaar.

Verder ben ik helemaal niet tevreden over deze oplossing (thermostaat en slimme thermostaat kranen) de gehele opzet is erg instabiel, heb nog geen 1 dag meegemaakt (nu al dag 3) dat de app het juiste aangeeft of uberhaupt klopt, regelmatig geen verbinding met geinstalleerde Hardware, reset van bridge (10 sec pairknop in houden) geeft soms de oplossing. Alle ledjes branden zoals het moet. Soms is het ook weer vanzelf terug en klopt het wel weer??

Ik ben teneinde raad met deze "slimme hardware."

Ik heb de oplossing nog niet kunnen vind op dit forum, helaas.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties
    Ik heb zo'n vermoeden dat deze nieuwe gebruiker de installateurshandleiding heeft gebruikt en niet de wizard in de app of www.tado.com/start.
    Ik raad je dat laatste aan. Dan komt er geen "steeksleutelprocedure" aan te pas

    Uitleg van de symbolen op het display: https://support.tado.com/nl/articles/3387237-wat-betekenen-de-symbolen-op-het-display-van-de-slimme-thermostaat-of-de-draadloze-temperatuursensor

    Bedoel je wellicht "Fabrieksinstellingen terugzetten" met "thermostaatknop en uitroepteken"?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Ik heb de oplossing nog niet kunnen vind op dit forum, helaas."

    Heb je bij al dat zoeken niet EEN keer de aanwijzing "ga met je computer naar de website https://tado.com/start en volg zorgvuldig alle stappen" gevonden??

    Dan zou ik de boel terugsturen ja.

  • vfrrja
    Opties

    Ik heb nu alles verwijderd in de App (bridge gaat niet ?) ook de-installatie. van App gedaan.

    Dus als ik het goed begrijp hoeft er niets aangepast te worden qua aansluiting naar de CV ketel "D24" daar dit ook niet kan, die mogelijk is er niet via dat steeksleutel menu? Daar ik dit op verschillende plekken als "oplossing" tegen kwam.

    Installatie procedure opnieuw gestart volgens www.tado.com/start (via de App dus)

    1e, daar deze nog in App stond volgende gedaan, bridge verbonden (20 sec. van stroom af) is nu online.

    2e, Thermostaat gereset (uitroepteken, verwarmings knop en opnieuw gepaired, is nu online.

    3e, Dag stook planning opgezet.

    Dit laat ik nu even zo voor wat het is voordat ik thermostaat kranen ga toevoegen.

    Hopelijk blijft dit nu wel werken.

  • vfrrja
    Opties

    Update, bridge geeft nu alweer "geen internet verbinding" in de App. aan, echter alle leds branden als status OK en is ook aktief op de router. Er zijn geen netwerk problemen.

    Wordt hier moedeloos van :(

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja kan ik me voorstellen. Ik leg het nog 1 keer uit:

    ga met je computer (dus niet de app) naar de website https://tado.com/start en volg zorgvuldig alle stappen

  • Andreplusplus
    Opties
    Klopt. Als je de wan poort van je router eruit haalt (als test) dan heeft de bridge na 20 min nog steeds alle ledjes branden. En in de app niets te zien van geen internetverbinding. Verder werkt alles normaal overigens, er wordt alleen geen data met cloudservice van tado uitgewisseld, dus geen grafieken over die periode en evt schema-schakelingen vinden niet plaats.
    Maar zodra je de ethernetkabel van de bridge verwijdert, alleen powerledje brandt nog. In de app vrijwel meteen "geen verbinding" (ik kan niet verklaren waarom dat eerst na 20 min nog niet gebeurt).
    Maar zodra alles weer ingeplugd is, binnen minuut weer 3 ledjes stabiel branden en in de app "verbonden".

    Dus adhv deze test denk ik dat er toch wel (tijdelijk?) een netwerkprobleem was.
  • vfrrja
    Opties

    Bedankt voor het meedenken/ zoeken naar een oplossing.

    Mijn besluit staat vast ik stuur de spullen terug. Heb installatie wederom opnieuw gedaan (via PC zoals aangegeven en de stappen doorlopen). Eindresultaat is nog steeds instabiele omgeving/niet betrouwbaar, heb nu weer alles terug gebouwd naar originele situatie.