Regelgedrag TADO

Opties

Omdat ik problemen had met het warm krijgen van een vertrek, zelf aan de slag gegaan met de TADO API en de data gelogd. De resolutie is 5 minuten. De grafieken in de TADO App hebben een resolutie van 15 minuten. Setpoint vandaag toegevoegd, daarom pas halverwege de grafiek zichtbaar.


Reacties

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Ziet er op zich prima uit toch? Wat is je vraag?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Geen vraag, alleen laten zien dat je met de tado api leuke dingen kunt doen. Ook dingen waar al lang om gevraagd wordt op dit forum maar waar Tado niks aan wil doen. Heleboel zaken zijn alleen beperkt in de app/website, niet in het systeem zelf.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En een heleboel zaken die mensen graag anders zouden zien worden niet beperkt door de apparaten (knoppen, thermostaat, bridge) maar door de software op de cloudservers. Waardoor het nog moeilijker hard te maken is dat ze er geen poot naar uitsteken.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Een heleboel dingen die men anders wil behoeft helemaal geen aanpassingen aan de cloud servers, alleen aanpassen in het front end. App / website.
  • Andreplusplus
    Opties
    @Douwe ik ben wel geïnteresseerd in hoe je die grafieken maakt. Ik vind de data die je terugkrijgt niet eenvoudig te plotten, tenzij je zelf steeds de actuele waarden ophaalt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou ik bedoel met dingen die men vaak anders wil:

    • betere "slimme schema's" aanpasbaar aan andere weekrithmes, feestdagen, vakanties etc
    • handiger manier om de schema's te beheren bijvoorbeeld door "groepen" van ruimtes mogelijk te maken
    • mogelijkheid om aan/afwezigheid van 1 persoon alleen 1 bepaalde kamer te laten beinvloeden
    • beperking van de autorisatie van gebruikers, bijvoorbeeld gebruikers die wel de temperatuur mogen aanpassen of aan/afwezig mogen zijn maar niet de systeemindeling en -instellingen mogen aanpassen

    en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Dat zijn zaken die zich op de cloud servers afspelen. In de app zou je willen zien:

    • mogelijkheid voor meerdere installaties (woningen, bedrijf, etc) vanuit 1 app
    • betere mogelijkheid voor grafieken en andere gegevens, zowel in de app als de website

    Het aantal features wat echt aanpassing van de apparaat firmware zal vereisen dat is maar heel beperkt.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    @Andreplusplus , ja ik haal zelf elke 5 minuten live de data op. De historische data is per 15 minuten