Temperatuur warm water niet in te stellen via Tado Thermostaat

Opties

Weet er iemand waarom ik het warm water niet kan aansturen via de Tado thermostaat? CV verwarming werkt uitstekend via ebus. Dus de communicatie via ebus werkt perfect tussen Bulex en thermostaat. Het icoon van CV knippert op mijn Bulex display als er een verwarmingsvraag is van de Tado thermostaat maar icoon van warm water brandt altijd vast en deze temperatuur kan ik ook wijzigen via display Bulex. Dus het warm water wordt niet gestuurd via de Tado Thermostaat. Zou dat een verkeerde instelling zijn op de Tado Thermostaat of een verkeerde instelling in de Bulex? Type Bulex is een Isotwin Condens T 25/31. Warm water kan je hier mee aansturen. Instelling Tado staat op D07 met hot water control. HC01, HW is ook aangevinkt, Ek aangevinkt en D07 zijn ingesteld in Tado.

Reacties

  • Elsm
    Opties

    Ik heb wat gescrolled door de commentaren in verband met warm water. Het is mij toch niet helemaal duidelijk. Er staat immers in dat je de gewenste watertemperatuur van Tado moet kunnen sturen naar je ketel. Dit lukt bij mij niet. Ik vraag om vb 58 graden te sturen maar mijn ketel blijft vb op 55 staan. De instellingen van de ketel staan volgens mij juist (status D.025 warmwatervraag eBus-thermostaat staat op On in de ketel). Ik heb wel gelezen dat het nut van de warm water instelling gestuurd door de Tado App in twijfel wordt getrokken. Misschien is het het uitzoeken niet waard maar ik ben toch benieuwd waarom het niet werkt.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Niet alle ketels ondersteunen ww sturing mbv Tado
  • Elsm
    Opties

    Ja deze normaal wel. Bulex staat in de compabiliteitslijst. Je kan ook D07 instellen. Dat is met warm water control. Ik kan wel niet de juiste ketel vinden in de app. De Isotwin Condens T 25/31 staat er nog niet bij. Zou dit een reden kunnen zijn? Ook de ketel herkent de ebus op de warmwatervraag. Daarom staat de status D.025 op on (wordt immers enkel weergegeven als een thermostaat is aangesloten).

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Temperatuur is alleen vanuit de Tado in te stellen als in het schema het warm water op AAN staat. Als het op UIT staat is de temperatuur altijd 55 graden. Als je de warm water aansturing helemaal uit zet in de Tado (HW off) dan is de temperatuur OOK 55 graden. Dat is een bug, maar dat geeft Tado niet toe.

  • Elsm
    Opties
    Ja dat had ik gelezen maar het werkt niet bij mij. Ik zet het schema warm water op AAN
    in de Tado en de warm water temperatuur op 58 graden in Tado en ook HW staat aan in de instellingen en toch krijgt mijn ketel geen 58 graden. De warm water temperatuur in mijn ketel verandert niet. Wat doe ik verkeerd? Ook nergens een foutmelding. De cv verwarming werkt wel.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wellicht werkt het gewoon niet met jouw ketel, ik heb alleen ervaring met OpenTherm en daar werkt het wel, met de beperkingen die ik daar noemde.

  • Elsm
    Opties
    Dat zou toch vreemd zijn mocht het niet werken. Een Bulex is zoals een Vaillant ketel. Ik moet mijn ketel op D07 zetten voor de e-bus en dat is met warm water control. Mijn ketel laat ook warm water control toe. Dus zowel Tado als mijn ketel laten warm water control toe. Vreemd dat het dan niet werkt. Misschien toch ergens een instelling verkeerd? Ik zou alleen niet weten welke.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Waarom is het vreemd dat het niet werkt?
  • Elsm
    Opties
    Omdat we volgens de handleiding de Tado moeten instellen op D07 en dat is met warm water control.
    Ook de ketel ziet de warmwatervraag want status D.025 warmwatervraag eBus-thermostaat staat op On in de ketel. Maar we kunnen niets sturen. Ik vind dat vreemd. Wat wil warm water control anders zeggen?
  • Elsm
    Opties
    Maar waarschijnlijk hebben jullie gelijk en werkt het gewoon niet. Maar ik wil graag weten waarom niet dan. En met andere ketels wel.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja dat zul je aan de servicedesk moeten vragen...