Radiatoren woonkamer niet warm

Opties
Mirkamp
Mirkamp
februari 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Goedenavond,

Ik heb vanmiddag een nieuwe radiator in de badkamer laten plaatsen. Sinds dat hier warmtevraag is krijg ik beneden in de woonkamer de radiator niet meer warm. Ik heb twee radiatoren in de woonkamer met slimme knop die slave zijn van de slimme thermostaat in de woonkamer. Een van die radiatoren wordt lauw. Ook de radiator in de gang wordt lauw maar ik krijg hier niet de gevraagde warmte. Deze is ook voorzien van slimme knop. Badkamer is niet voorzien van slimme knop. Verder alle 'domme' radiator kranen dicht behalve badkamer zonder slimme knop. Hiervoor werkte alles goed.

Iemand een idee?

Gr

Beste Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Er zit waarschijnlijk lucht in het systeem door het verwisselen van de radiator. Ontluchten dus!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Nee. Je moet langs de kraantjes, en als er veel lucht uit gekomen is weer water bijvullen.

Antwoorden

  • Mirkamp
    Opties
    Dag Rob,

    Dank voor je bericht. Ik heb een automatische ontluchter op cv. Is dit niet voldoende?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Helaas niet nee, je zult bij ALLE radiatoren langs moeten
  • heiweg197
    Opties

    Gelukkig nieuwjaar!

    Bijna een jaar later, toch nog even een reactie. Ik heb een soortgelijk probleem.


    Nefit trendline HRC 25 CW 6

    Beneden vloerverwarming > ok

    Eerste verdieping 3 kamers met radiator, slimme radiatorknoppen die slave zijn van Tado temperatuursensor

    Tweede verdieping 2 kamers met gelijke setup

    Vanuit de kelder gaat 15 mm cv leiding omhoog. Ik zou voor 22 mm ringleiding gekozen hebben maar het is niet anders. De eerste radiator op de ringleiding is een kleine badkamerradiator zonder afsluiter/regelknop. Deze staat dus altijd open.

    Zou het kunnen dat bij lage warmtevraag (bv maar 1 kamer die warmte vraagt) de temperatuur van het retourwater van de kleine radiator vrij snel omhoog gaat en hierdoor de ketel temperatuur omlaag gaat? Bij stijgende retourwater temperatuur moduleert de ketel omlaag als ik het goed gezien heb. Hierdoor wordt dan de radiator die warmte vraagt niet of heeeeeel langzaam warm.

    Dit lijkt me een logische gedachtegang maar graag jullie feedback voordat ik de boel open gooi.


    Bij voorbaat dank.


    Rik