Niet voldoende warmte

Opties

Beste,

Sinds een tijd geeft Tado niet genoeg warmte.

De gewenste temperatuur moet 19° worden, maar de 19° wordt eigelijk nooit gehaald. Meestal maar 18,5° ofzo. `S Morgens wordt er wel vanaf het ingestelde uur verwarmd, maar dus niet de volledige gevraagde warmte.

Zelfs als ik Tado instel op 24°, springt de ketel niet aan...

Kunnen jullie hiermee helpen?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Dus heeft het eerder wel goed gedaan?
    Dan zou ik eerst kijken of de CV installatie in orde is. Geen storingen, voldoende druk, installatie ontlucht.
  • De Cv installatie doet het ok, denk ik. De ketel schakelt aan, maar doch bij een vraag van naar 24° te gaan, gebeurt er vrij weinig. (in bijlage een foto van de handleiding van mijn ketel Atag285C). Het vlammetje verschijnt dus niet.


    De andere bijlage is een schema van Tado. Vanaf 17u ongeveer de thermostaat naar 24,5° gezet

    Ik was deze middag van huis en toen ik terug thuis kwam, kreeg ik de melding of ik de Thuis-modus wou aanzetten. Dit heb ik gedaan en de verwarming sprong dus wel aan. Ik hoorde de radiatorknoppen "kalibreren".

    Dit "kalibreren" hoor ik dus niet wanneer ik de verwarming hoger wil zetten.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties
    Kalibreren gebeurt alleen bij het monteren van knoppen. Wat je hoort (kort zoem-geluid) is het openen of sluiten van de knop. Ok kan zo op afstand er niet veel van zeggen. Worden de leidingen en radiatoren wel heet? Kun je de CV temp op de ketel aflezen als tado om warmte vraagt?
  • De radiatoren worden nooit heet.

    Nu even de ketel na te kijken, stond deze op basistemperatuur van maar 31°. Ik heb deze naar 60° gezet en alles wordt hier nu wel direct warm.

    Bedankt voor de hulp/tip!!