Tweeweg klep VC4013 hoe aansluiten op tado thermostaat?

Hallo,

Ik heb een complete systeem van Tado (thermostaat,extensie kit en radiator knoppen)
We hebben vloerverwarming beneden en boven radiators. Cv ketel is van intergas en hier tussen zit een tweeweg klep VC4013. Hoe moet deze tweeweg klep worden aangesloten op de slimme thermostaat? De slimme thermostaat hangt aan de muur hier zit de aansluiting draad blauw en rood waar moet deze worden aangesloten op de thermostaat?
De andere uiteinde van deze draad zit in de cv ketel hoe moet deze blauwe en rode draad worden aangesloten op de VC4013,hier zit namelijk een blauwe,bruine en zwarte draad aan?
Alvast bedankt voor de hulp en informatie.
Mvg Robbie

Antwoorden

  • Hallo,

    Ik heb een complete systeem van Tado (thermostaat,extensie kit en radiator knoppen)
    We hebben vloerverwarming beneden en boven radiators. Cv ketel is van intergas en hier tussen zit een tweeweg klep VC4013. Hoe moet deze tweeweg klep worden aangesloten op de slimme thermostaat? De slimme thermostaat hangt aan de muur hier zit de aansluiting draad blauw en rood waar moet deze worden aangesloten op de thermostaat?
    De andere uiteinde van deze draad zit in de cv ketel hoe moet deze blauwe en rode draad worden aangesloten op de VC4013,hier zit namelijk een blauwe,bruine en zwarte draad aan?
    Alvast bedankt voor de hulp en informatie.
    Mvg Robbie
  • Hallo,
    Omdat ik dit hier vraag is omdat het in de handleiding onduidelijk word weergeven en bij andere forums word alleen uitgelegd dat je de zone klep op de slimme thermostaat kan aansluiten maar helaas word er niet verteld hoe je het moet aansluiten. Graag hoor ik van jullie.
    Mvg,

    Robbie
  • Michael
    Michael | Moderator

    Hallo Robbie,

    Graag een ticket indienen hiervoor:


  • Dag Robbie,

    Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

    Ik heb dezelfde zoneklep die bedraad naar de cv ketel gaat. CV ketel wordt door twee bedraade thermostaten aangestuurd. Mijn plan is om ze door Tado thermostaten te vervangen.

    Grt,

    Johan

  • Voor de community: uiteindelijk heb ik dezelfde configuratie werkend. De VC4013 blijkt normally closed. In tegenstelling tot een plaatje ergens op de tado site, die van Normally opened uitgaat (staat er niet bij overigens).
    Slimme thermostaat voorzien van een 230V voedingdraad met stekker. Alleen bruin op COM aangesloten.

    Vanuit de vc4013 klep:
    Bruin op NC,
    Zwart op NO.
    Middels een wago klem blauw van de voedingdraad verbonden met blauw van de klep (buiten de thermostaat dus).
  • Beste Guido,

    Ik heb exact dezelfde situatie en ook van Tado te horen gekregen dat ik de VC4013 rechtreeks op de Tado thermostaat moet aansluiten.

    Ik begrijp alleen niet goed wat jij precies bedoelt! Kan jij het iets meer Jip en Janneke uitleggen?

    De Tado thermostaat heb jij op 230 aangesloten? Hoe? En waar gaan de rode en blauwe draad dan op in de Tado thermostaat?

    En VC4013: waar sluit je de bruin, zwart en blauw op aan? Is dit de NC en NO in de CV of op de extensie kit?

    Alvast bedankt voor jouw reactie