Kan iemand me helpen met Vaillant en engie Boxx?

Opties

Hallo,

Ik heb TADO gekocht en heb een vaillent CV.

Ik lees op de instructie dat ik D07 of D07 in het config menu moet kiezen. (https://us.v-cdn.net/6031070/uploads/4G00WL9CEUKI/4a5bf17c-01a7-44ff-82d7-7516ea5261bb.png)

Hoe kan ik weten of met VRC 430/470 heb?

Er staat ook bij enkel in nederland VR33 Opentherm medole eruit gehaald moet worden, ik woon in België mag ik dat volledig negeren?

Ik heb nu een "slimme" thermostaat van Engie (boxx) die is gekoppeld op + en -, ik neem aan dat ik die gewoon mag kopelen aan met tado thermostaat (ook gewoon + en - ) is dat dan die ebus+/-?

Of mag ik daar niet zo maar van uitgaan en bestaat de kans dat engie mij cv slim heeft gemaakt door daar een extra bakje van hun aan te hangen? (zie foto's).


Ik ben een beetje radeloos alvast bedankt voor jullie hulp.


Beste Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    "Om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee, welke draden allemaal van het engie box ding zijn."

    Mogelijkheid 1: laat het over aan iemand die wat van electra weet.

    Mogelijkheid 2: SPANNING ERAF. Engie box wegslopen, alle draden die eraan zaten volgen en verwijderen. De draad die in de ketel uitkwam is degene die je moet hebben.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Engie ding zit op 3 en 4, afgaande op de foto's. +/- zijn de contacten die je moet hebben.
    Mogelijk moet je een draadbrug maken op 3 en 4, maar ik kan geen goede handleiding vinden van dit apparaat. Ok zou eerst zonder proberen. Werkt het niet, dan kun je draadbrug proberen.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je gebruikt de verkeerde handleiding, die is voor professionals.

    Ga met je computer naar https://tado.com/start en volg zorgvuldig alle stappen.

  • Boulala
    Opties

    Maar kan je me een beetje helpen met het engie boxx verhaal?

    Mag ik deze er gewoon tussen uithalen? of mag deze blijven staan? zal dit geen conflicten geven?

  • Andreplusplus
    Opties
    Engie ding weghalen. Aansluiten op Bus/+ en - op de ketel en +/- op tado.
    Volg wizard in de app of tado.com/start
    Vergeet installateurshandleiding (maar het moet D07 zijn)
  • Boulala
    Opties

    Hallo, Enig idee wat Bus/+en- zijn?

    Om eerlijk te zijn heb ik ook geen idee, welke draden allemaal van het engie box ding zijn.