Vroege start

Opties

Ik ben op dit forum regelmatig vragen over (het niet werken van) de ‘vroege start’.

In antwoord op mijn vraag hierover aan Tado kreeg ik het antwoord dat de ‘vroege start’ bestemd is voor langzaam opwarmende systemen, zoals vloerverwarming. Voor reguliere radiatoren kwam het advies het ‘vroege start’ systeem te deactiveren omdat deze radiatoren snel op temperatuur komen.

Misschien dat dit een antwoord geeft op vragen rondom deze instelling.

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het gebruikelijke geleuter van Tado. "wij vinden dat het zo allemaal prima is en we gaan niks veranderen, ook niet als de klanten dat willen".

    Je snapt niet dat zo'n bedrijf overleeft...

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Hier verwarming met cv, vroege start werkt uitstekend
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    februari 2023 aangepast
    Opties

    Nou ik heb het ook uitgezet nadat de boel een paar keer 4-5 uur voor aanvang van het schema alvast begon. Een vroege start hoort gebruik te maken van de experimenteel bepaalde opwarmtijd van het systeem, niet alvast uit te gaan van langzaam opwarmende systemen ofzo. Hij weet hoe snel JOUW huis opwarmt, na een paar dagen. Gebruik die kennis dan! Of maak ergens een schuifje "langzaam/snel opwarmend systeem".

    Met de Honeywell ChronoTherm werkte het prima. Maar met Tado niet. En je zou denken "dan melden we dat gewoon op het forum als suggestie voor verbetering en dan pakken ze dat op", maar zo rolt Tado helaas niet.

  • Andreplusplus
    Opties
    En in vele gevallen is het advies van tado juist geweest "zet vroege start uit bij vloerverwarming". Blijkbaar is het afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Honeywell regeling kun je niet vergelijken met tado. Dat is met mercedes en lelijk eendje
  • Erwin87
    Opties
    Hier iemand inderdaad met vloerverwarming; in eerste instantie werkte vroege start slecht, hij begon pas met voorverwarmen ca. 30 minuten van tevoren, waardoor de temperatuur pas 1 a 1,5 uur te laat werd bereikt.
    Inmiddels contact gehad met de helpdesk, zij hebben wat instellingen aangepast. Nu bereikt de woonkamer ca. 5 minuten voor de ingestelde tijd ook daadwerkelijk de ingestelde temperatuur. Werkt dus perfect.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het probleem is dus voor de zoveelste keer, dat het wel instelbaar is, maar niet voor de gebruiker.
  • Franita
    Franita ✭✭✭
    Opties
    Zeer oud probleem. Todo heeft zelfs in 2021 alle discussies hierover verwijderd.

    https://community.tado.com/nl/discussion/8677/het-maken-van-vroege-start-en-verwarmen-voor-aankomst-2e-discussie
  • Andreplusplus
    Opties
    Waarom reageer je op een draadje uit februari?
  • Walter62
    Opties

    goedendag

    Ik heb het zelfde probleem kan dat ook voor mij aangepast worden.

    of moet ik met daar voor melden bij de helpdesk