Nieuwe TADO gebruiker met vraag over radiatoren in koof icm thermostaat

Opties

Goedemiddag,

Ik ben vrij recent gebruik gaan maken van een TADO setup waarbij ik gekozen heb voor een thermostaat (bedraad), deze hangt op de "traditionele plek", in de woonkamer en uiteindelijk op elke radiator een TADO thermostaatkraan behalve in de de woonkamer.

In de woonkamer heb ik namelijk 2 radiatoren aan weerskanten van de woonkamer in een koof ingebouwd zitten. Deze wil ik bewust niet aansluiten met een TADO thermostaatkraan omdat deze altijd een te hoge temperatuur zullen meten (door de koof) en er al een thermostaat hangt in deze ruimte. Daarnaast willen we in de toekomst een houtkachel plaatsen .

Nu begin ik te twijfelen of dit wel de juiste aanpak is? Het volgende scenario zit in mijn hoofd:

Wat als ik een andere kamer dan de woonkamer wil verwarmen waar alleen een TADO radiatorknop aanwezig is? Hoe pak ik dit dan op de juiste manier aan?

In de huidige setup lijkt me dat de warmte dan altijd en naar de woonkamer gaat (want radiatoren staan altijd open) en naar het vertrek waar de warmte gewenst is.

Zou ik dan toch de radiatoren in de woonkamer moeten voorzien van de TADO radiatorknoppen?

Graag hoor ik jullie advies hierover

Beste Antwoord

  • b3rry
    b3rry
    februari 2023 aangepast Antwoord ✓
    Opties

    Ja, je dient deze radiatoren (in koof) ook te voorzien van TADO STK's. Vervolgens in de APP instellen dat deze bij de kamer horen waar de bedrade thermostaat hangt. De gemeten temperatuur van de bedrade thermostaat wordt gebruikt voor aansturing. De gemeten temperatuur door de STK's zijn in deze configuratie verwaarloosbaar.

Antwoorden

  • Dat is een duidelijk antwoord! Mooi dat je mijn idee hebt kunnen bevestigen.

    Bedankt voor het snelle antwoord