Itho daalerop Cube One + Tado

Opties

allen,


Zonet bezoek gehad van een vakman, mijn ketel ging steeds in beveiliging.

Daar hij niet onmiddellijk iets kon vinden en de storing ook zeer onregelmatig was werd mij gevraagd wat soort radiator knoppen ik had. Eén keer hij wist dat er een TADO installatie was werd het voor hem blijkbaar allemaal duidelijk. Blijkt niet te werken op termijn met dit systeem. (ook geen soortgelijke systemen van een ander merk trouwens) Ketel zou oververhitten volgens hem. De desbetreffende vakman is best wel een gerenommeerde onderneming bekend hier in de wijde omgeving als zeer goed. Ik geloof hem dus ergens wel ...

Wat ik dan weer apart vind is dat het ca 6 maanden allemaal perfect is gegaan ... 🤔


Nog iemand met soortgelijke ervaringen ?

Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Plaats een bypass of zet 1 radiator met de hand open
  • Dirkie
    Opties

    thanks !


    Ik als "NUL komma NUL" verstand hebbende van verwarming zat dat ook te denken, als ik nu 1 manueel open laat staan ... kan dat volgens mij toch nooit over verhitten. Blijf je toch een circulatie behouden.


    Wat bedoel je precies met een bypass aub ?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Een bypass klep is een klep met een instelbare veer. Deze opent bij de ingestelde waterdruk. De klep wordt tussen aanvoer en retour leiding geplaatst. Een radiator open zetten kan ook. Haal de slimme knop er af en plaats de handknop er weer op
  • Andreplusplus
    Opties

    Breng het max vermogen van de ketel terug (zie handleiding of vraag die ‘gerenommeerde’ installateur)