Honeywell T4R vervangen door tado

Opties
Ik wil mijn Honeywell T4R (draadloos) vervangen door een Tado systeem. De Tado thermostaat is in dit geval een bedrade en de bedrading ligt er nog dus daar kan ik de thermostaat op aansluiten. De ketel is een Vaillant ecoTEC plus. Als ik dit via de installatie instructie doe dan wordt er nergens gesproken over aansluiting van de bedrading. Ik kom niet veel verder eigenlijk. Hoe nu verder?

Beste Antwoord

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    gebruik de wizard in de app of ga naar www.tado.com/start
    De ketel-zijde wordt daar niet beschreven. Gebruik de BUS aansluiting en sluit aan op +/- van de tado (volgorde maakt niet uit)
  • EwoudKuif
    EwoudKuif
    maart 2023 aangepast
    Opties
    @Andreplusplus
    Ik had me al wel ingelezen van tevoren maar had het proces iets anders verwacht. Dus als ik de bus aansluiting gebruik houdt dat dan in dat ik de opentherm module moet verwijderen of is dat niet aan de orde?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ga met je computer naar de website https://tado.com/start en volg de aanwijzingen. Dus NIET de "installatiehandleiding voor professionele installateurs".

  • EwoudKuif
    Opties
    @Rob2 als ik dat doe dan kom ik eigenlijk niet verder. Dat is de standaard installatie maar daar wordt niet gesproken over hoe ik de bedrading op de thermostaat en de ketel aan sluit.
  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    maart 2023 aangepast
    Opties
    Zie mijn reactie van 18.26....
    En is het de Vaillant VR33 die je bedoelt met OT module, of de ontvanger van de T4R?
    Tado zegt dat de VR33 er tussenuit moet. En de ontvanger moet sowieso weg, wat je gaat bedraad aansluiten.
  • EwoudKuif
    EwoudKuif
    maart 2023 aangepast
    Opties
    onderstaande afbeelding zou het duidelijk moeten maken
  • EwoudKuif
    Opties

    @Andreplusplus

    Links in beeld zit de vr33 module. Die koppel ik dus los en dat doe ik door de stekker met de blauw/zwart/rood/wit draden van het moederbord los te halen. De rode/blauwe draden die in de OT/T klem zitten kunnen er ook uit want die zijn van de Honeywell ketelmodule en die verdwijnt in z'n geheel (is verkocht). De bedrading van de Tado thermostaat gaan in de - en de + van de rode BUS aansluiting. Daarna de thermostaat via het config menu id op D07 zetten, volgens de installatie, en dan zou het moeten werken.