Onnodig verwarmen

Opties
De verwarming in de slaapkamer is aan het verwarmen terwijl deze niet moet verwarmen. In de andere ruimtes is dit probleem niet.

Reacties

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    maart 2023 aangepast
    Opties
    Ja, dat kan gebeuren Jordy. Vertel eens wat meer? Heb je een tado knop in de slk, heb je een schema ingesteld etc.
    Misschien zit de knop een beetje los? Dan gaat het ventiel helemaal open.
  • Beneden hebben we vloerwarming.
    Een bedrade thermostaat naar de cv ketel op zolder.
    In de hal een Tado knop op de vloerverwarming, voor de knop zit een bypass.
    Op de 1 etage 3 slaapkamers en 1 badkamer allemaal voorzien van een tadoknop.
    Vanaf de cv splitst de leiding 3 kanten op, naar beneden naar de vloerverwarming, naar kamer 1, naar kamer 2 en 3 en tevens de badkamer.

    Momenteel hoeft er geen kamer verwarmd te worden maar het water stroomt hoorbaar door de leidingen in kamer 1 door de verwarming, de verwarming is niet warm.
    En er stroomt hoorbaar water door de leiding naar beneden richting de vloerverwarming. Deze leiding loopt in een koof naar beneden door kamer 1. Rustig slapen doen we dus niet.

    Als iemand ons kan voorzien van een gouden tip dan heel graag. Anders ben ik bang dat Tado niet voor ons gaat werken helaas. Maar niet voordat we alles hebben geprobeerd.
  • Aanvulling op bovenstaande.
    De verwarming in slaapkamer 1 is nu warm. De ketel slaat om de zoveel minuten aan. Terwijl er nergens verwarmd zou moeten worden.

    Voor deze nacht zetten we de ketel maar weer uit.

    We hebben nu twee dagen de Tado geïnstalleerd.
  • Andreplusplus
    Opties
    Ok en thermostaat en bedrading in orde en juist aangesloten op de ketel? Hoe heb je de installatie gedaan?
    Welke ruimtes heb je gemaakt in de app en hoe zitten de apparaten erin, wat is meettoestel en zoneregelaar per ruimte?
  • De oude thermostaat er af gehaald en de draaitjes op de Tado thermostaat aangesloten. In de app maakte het niet uit welke draad aan de + en welke aan de - moest worden aangesloten. Die kan ik nog eens omwisselen.

    De installatie heb ik volgens de instructies van de Tado app gedaan.

    Ik heb de thermostaat knoppen op aangemeld via de app en op de radiatoren gezet.
    Alle slaapkamers en badkamer heb ik een naam gegeven.
    De zoneregelaar is de thermostaat die in de woonkamer hangt.
    Moet ik dit aanpassen naar “geen zoneregelaar toegewezen”, want ik heb het liefst dat als een kamer onder een bepaalde temp. komt dat deze verwarmd wordt.
  • Andreplusplus
    Opties

    + en - maakt inderdaad niet uit. Omwisselen heeft dus geen zin. Zit de bedrading aan de ketel (welk merk en type heb je?) ook juist? Op een BUS aansluiting? (vaak aangeduid met +/- of OT of Bus).

    Ik neem aan dat je de thermostaat en evt knoppen ook in een ruimte (“Woonkamer” oid) hebt geplaatst?

    De thermostaat moet inderdaad overal als zoneregelaar ingesteld zijn. Op die manier kan elke knop via de thermostaat de ketel zonodig laten aanslaan.

  • We hebben een intergas HR kompakt 36/30.

    Ik heb de bedrade thermostaat in de woonkamer en op de vloerverwarming in de hal een Tado knop hierop aangesloten.

    Het probleem is nog dat iets aan de cv warm water vraagt maar alle knoppen staan dicht.

    Ik hoor ook het water stromen. Heb in de cv nu de stand op 1 gezet zodat de stroming minimaal is en dus het geluid ook.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zou je aanraden contact op te nemen met de servicedesk, want die kunnen heel jouw configuratie en systeemgedrag overzien zonder dat we dat hier stukje bij beetje uit je moeten trekken.