Tado en Intergas ketel

Opties

de Tado App (en Homekit) geeft aan dat er verwamt wordt (3 streepjes).

Care en Protect geeft ook aan dat er momenteel verwarmt wordt echter gebeurt er niets bij de ketel. Ketel is 2 keer gechecked door installateur en geen problemen, ook niet als ik de oude honeywell thermostaat weer gebruik.

Bridge geeft geen problemen.

Iemand een idee hoe dit kan en potentiele oplossing?

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je dit nieuw geïnstalleerd en daarbij alle stappen nauwkeurig gevolgd via de wizard in de app of tado.com/start???
    Misschien een bedradingsprobleem - op BUS/Opentherm en +/- aansluiten.
    Meest waarschijnlijk stekker X4 en contact 11 en 12 in de ketel. (maar ik weet je exacte model ketel niet)
  • PBrugman
    Opties
    Geen nieuwe installatie. Thermostaat werkte de laatste 2-3 jaar zonder problemen. Lijkt mij (geen expert natuurlijk 😃) dat software thermostaat ketel niet bedient. Niet handmatig, niet via app of internet
  • Andreplusplus
    Opties
    Als je de draadjes bij de thermostaat verbindt, gaat dan de ketel aan?
  • PBrugman
    Opties

    ketel gaat dan inderdaad aan.

    ketel werkt ook indien in de oude Honeywell thermostaat herplaats. Dus lijkt mij....Tado probeem.

    ga nogmaals alles een keer resetten en stroom vanaf halen om te kijken of dat nog een keer helpt.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er zijn wel vaker mensen geweest waar de Tado ineens niet meer werkte en defect bleek te zijn. Maar dat kunnen wij niet oplossen, dat moet je via de servicedesk (chat) regelen.

  • PBrugman
    Opties

    inmiddels zijn instellingen hersteld door medewerker Tado (vraag me niet hoe) en eea lijkt weer te werken.