Stadsverwarming. Centrale regelknop zonder voeding

Opties

Beste Community,

Ik ben benieuwd of er een Tado systeem is die ik zou kunnen toepassen in mijn situatie.

Thuis heb ik stadsverwarming. De radiatoren stuur ik nu aan door ze allemaal open te zetten en te regelen met één centrale thermostaatknop.

Achter de centrale thermostaatknop zitten geen stroomdraden. Er komt alleen een stalen draad uit de muur (voeler). De voeler loopt naar de afsluiter op de hoofdleiding. Deze afsluiter is ook niet elektrisch gevoed.

Is er toch een manier een Tado systeem toe te passen zonder dat ik de afsluiter moet vervangen voor een elektrische en kabels moet trekken naar de centrale regelknop?

Alvast bedankt.


Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Nee helaas, dat lukt niet. Je hebt een of andere vorm van elektrisch aanstuurbare klep nodig.
  • NielsKk
    Opties

    Dat is jammer.

    Als ik zoek naar een elektrisch aanstuurbare klep zoek zie ik door de bomen het bos niet meer.

    Heeft iemand een voorbeeld of checklist van onderdelen die ik nodig heb om het te laten functioneren?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Er komt alleen een stalen draad uit de muur"

    Veel mensen denken dat dat 'een draad' is maar dat is niet zo, het is een BUISJE. Denk daaraan als je het in je handen hebt. Als je dit heen en weer buigt en het barst, dan is het systeem waardeloos geworden want dan ontsnapt de vloeistof/gas die er in zit.

    Maar goed los daarvan, je moet dit hele spul er dus inderdaad uitslopen en door een klep vervangen. Dit is al heel vaak besproken, gebruik even de zoekfunctie.

  • NielsKk
    Opties

    Mogelijk dat iemand mij een duw in de juiste richting kan geven. Via de zoekfunctie is het lastig te bepalen wat vergelijkbaar is met wat ik nodig heb.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik raad je aan om er een familielid of kennis bij te halen die handiger is in dit soort dingen. Anders gaat dit een martelgang worden.

    Misschien zou je ook de chat met de servicedesk kunnen gebruiken, dan praat je tenminste met de leverancier ipv met medegebruikers die niet als taak hebben om het verkoopproces te ondersteunen.

  • Andreplusplus
    Opties
    Honeywell VC8015 komt hier vaak langs (ik heb zelf geen ervaring met kleppen)