Nefit Proline NXT en Tado

Opties

Ik heb sinds gisteren een Tado. De verwarming doet het, ik heb de instructies gevolgd van Tado.

Ik heb alleen een probleem met warm water. Als ik warm water gebruik (ook al staat warm water op AAN in de app), dan krijg ik een OU (fout)melding op mijn CV ketel. Nadat ik het warm water uit heb gezet, hoor ik de CV ketel nog een paar keer aan gaan (geen idee wat het doet, maar maakt een laag hissende/zoemende geluid). Dus voor de duidelijkheid, ik heb wel warm water, maar als ik het warme water uit zet en weer aan, dan duurt het door de OU foutmelding ook langer dan eerst voordat ik weer warm water heb. Dit had ik eerst niet met een Nefit Moduleline 1010. Het ligt wel echt aan de Tado.

Extra info: Ik heb een appartement met 4 radiatoren, waarvan 2 een thermostaatknop hebben. De Tado staat in de woonkamer, waar de radiatorknoppen van de 2 radiatoren altijd open staan. Ten tijde van het gebruik maken van het warme water, stond de verwarming niet aan.

Heeft iemand een idee wat hier fout gaat?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Verkeerd geconfigueerd waarschijnlijk...

  • USE
    Opties

    Had zelfde probleem en is opgelost door warm water permanent op OFF te zetten in Tado.