In welke mate gaat de radiatorkraan open?

Opties

Sinds ik de batterijen van de tado radiatorkraan heb vervangen lijkt de werking in de keuken niet meer goed te werken. Na enkele jaren zeer tevreden over het systeem merk ik nu in de keuken dat ik mijn vertrouwen in het spul aan het verliezen ben. Blijft te lang doorwarmen. Geeft drie vlammetjes aan bij een gevraagde temp van 21 graden terwijl hij doorverwarmt tot 21,9. Ik kan wel in de app zien hoeveel vlammetjes de thermostaat vraagt maar ik denk dat dit op mijn modulerende Viessmann ketel slaat. Ik kan dus niet opmaken in hoeverre de kraan op dit ogenblik openstaat. Kan ik dit op enige plaats vinden ? De radiatorkraan wordt geactiveerd door een draadloze temperatuur sensor die verder van de opengaande keukendeur is opgehangen.

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Tado zegt zelf overshoot van 1 graad normaal te vinden.
    "vlammetjes" zijn per ruimte en zeggen niet per se iets over hoe hard de ketel om warmte wordt gevraagd.
    Ik denk niet dat de verandering door de nieuwe batterijen komt. Ws viel het je eerder niet op, of er is een andere wijziging?
    Bij 3 vlammen in een ruimte mag je ervan uit gaan dat de kraan helemaal open is.
  • jp50
    Opties

    Ik ben er intussen in een ander bericht in het forum op gestoten. Waarschijnlijk heb ik het vroeger geeneens opgemerkt maar intussen bij een nadere controle heb ik ook vastgesteld dat de tado kraan zich bij 1 vlammetje niet opent,. Het is pas vanaf de twee vlammetjes dat er aanvoer van warm water is. In de living lijkt de situatie nog normaal te werken. Ik kijk het even aan en volg de discussie in de andere forumpost.

    Blijkbaar hebben meerdere personen met dit fenomeen te maken.