Thermostaat keuze

Opties

Hoi, Ik zit met een appartement met een gemeenschappelijke CV.

Dit wil zeggen dat ik per radiator de temperatuur moet instellen. Mijn radiatoren zijn in een kast met frontale opening ingebouwd , incl. de kranen. Dus het wordt daar redelijk snel warm(er) dan in de kamer.

Ik dacht daarom op deze kraan een Tado radiator thermostaat kraan te installeren maar dien de aansturing ervan extern via een kamer thermostaat te regelen. Welke smart thermostaat heb ik daarvoor nodig: de basis kamer thermostaat of de uitbreiding model ?

Alvast dank,

Patrick

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    maart 2023 aangepast
    Opties
    Hangt er vanaf hoe de bekabeling naar de ketel is uitgevoerd. Als je kamerthermostaat nu via een kabel is aangesloten, dan kun je de bedrade slimme thermostaat gebruiken
  • degregoriis
    Opties
    Geen ketelaansluiting want gebouw CV.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan heb je dus geen thermostaat nodig.

  • degregoriis
    Opties
    Lees mijn vraag nog eens te goei
  • Andreplusplus
    Opties
    tado radiatorknop op de radiator, draadloze tempsensor in de kamer.
    Beide apparaten in dezelfde ruimte configureren en de zoneregelaar op 'onafhankelijk' instellen op alle ruimtes.
    Je hebt wel een bridge nodig, geen thermostaat (evt thermostaat kun je wel als tempsensor instellen en gebruiken)

    Ik neem aan dat je geen centrale toevoer hebt die je moet/kunt dichtdraaien maar dat elke radiator warm wordt zodra je de kraan opendraait zolang de blokverwarming maar ingeschakeld is.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Als er geen cv is, wat stuurt de bestaande kamerthermostaat dan aan? Misschien een klep?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Lees mijn vraag nog eens te goei"

    Je vraag is gewoon onduidelijk. Je moet je bedenken dat je vraag terecht komt in een forum waar mensen die lezen die jouw situatie niet kennen en alle informatie die jij als "dat weet toch iedereen" veronderstelt niet hebben.