Radiator met tadoradiatorknop warmt niet op.

Opties

Hey,

Ik heb in de woonkamer een thermostaat hangen, met 2 Tado radiatorknoppen, waarbij de thermostaat als zoneregelaar staat ingesteld. In de keuken idem, maar die werkt onafhankelijk.

In de badkamer heb ik er ook één geïnstalleerd, die ook onafhankelijk werkt, maar de radiator warmt niet op. De thermostatische radiatorklep werkt wel degelijk. Pinnetje zit niet vast of dergelijk.

Als de verwarming in woonkamer opstaat en zet radiatorknop(van badkamer) op 25°C vb, dan wordt de radiator wel warm, maar als ik 's morgen opsta om te gaan, is die ijskoud omdat er ook geen vraag is dat de woonkamer opwarmt.

Dus het lijkt mij duidelijk dat de ketel niet geschakeld wordt als de badkamer moet opgewarmd worden. Snap alleen niet waarom? De bridge geeft melding aan de radiatorknop in badkamer dat die moet warmen naar 22°C zoals ingesteld in de app.

Blijkbaar is er geen communicatie met de ketel?


Ketel is een Vaillant ecoplus vcw 346

Antwoorden

  • Cajmere
    Opties

    Intussen een post gevonden hier waar vermeld stond, dat je de tado radiatorknoppen een zoneregelaar moet meegeven, als je wilt dat de ketel geschakeld wordt.

    Was mij dus niet duidelijk. Ik dacht dat bij onafhankelijk, de communicatie ging tussen de ketelmodule & slimme radiatorknoppen ging en het zou werken. Blijkbaar moet die altijd over thermostaat gaan dan.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Met de instelling "zoneregelaar" geef je aan of de betreffende kamer opdrachten mag geven naar de ketel. Het gaat er dus niet om hoe de communicatie loopt (die loopt altijd via de bridge) maar om welke commando's er wel en niet gegeven worden.

    Dat je hier de thermostaat moet opgeven is omdat die de sturing van de ketel doet, je kunt in principe ook 2 thermostaten hebben als je ketel 2 circuits ("zones") heeft, en dan geef je daarmee aan welk circuit hij moet aanzetten.