zones met vloerverwarming

Opties

In mijn huis zijn 2 zones met radiatoren voorzien van tado knoppen. De derde zone is vloerverwarming. Die wil ik onafhankelijk besturen en dan kom ik uit bij optie 3 van tado, zie afbeelding.

Hierbij een ontvanger bij de cv, een temperatuursensor in de vv-zone en een thermostaat naar de zoneklep naar de vloerverwarming.

Navraag bij tado geeft men aan dat de slimme knoppen in zone 1 en 2 zelf geen warmte kunnen opvragen maar dat daarvoor een bedrade thermostaat of extensiekit in hun zone geplaatst moet worden.

Heeft iemand ervaring mee of dit werkt?

Om dit te laten werken moet er dan ook nog een zoneklep richting zone 1 en 2 geplaatst worden?Volgens mij niet want als deze zones geen warmte vragen gaat er ook geen warmte heen.

Alvast dank voor je reactie.


Reacties

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Het antwoord van Tado klopt, je hebt alleen geen zoneklep nodig naar de toevoer van de radiatoren
  • JackH
    Opties

    Dank je Douwe.

    Maar hoe bedien ik dan de zones met de radiatoren? Als ik de temperatuur dan hoger zet via de app, geven die knoppen dat dan door naar de ontvanger bij de cv?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    maart 2023 aangepast
    Opties
    Volgens mij heb je een draadloze temperatuursensor nodig in de ruimte met de Radiatoren en een bedrade thermostaat voor aansturing can je zone klep. Via de draadloze thermostaat en de ontvanger bij de cv kunnen de radiatoren de ketel aansturen
  • Andreplusplus
    Opties
    Vreemde reactie van tado.
    Draadloze ontvanger bij de ketel. Deze is zoneregelaar in alle ruimtes in de app.
    Bedrade thermostaat om de klep van de vvw aan te sturen. Deze thermostaat logisch in de ruimte van de vvw plaatsen, en fysiek gewoon vlak bij de klep.
    En dan de draadloze temperatuursensor in de vvw ruimte plaatsen, zowel logisch als fysiek.
    Is gewoon standaardoplossingen. Ik denk dat je bij tado met de 'jongste bediende' gesproken hebt...