Tado draadloze thermostaat aansluiten op stadsverwarming Purmerend met een 24V NC

Opties

Hallo mijn naam is Marcel en ik wil graag de tado draadloze thermostaat aansluiten op een stadsverwarming deze heeft een danfoss 24V NC Kan dit ?

Alvast bedankt voor info Marcel.

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Je kunt 24v schakelen met de remote ontvanger maar hij moet zelf wel een 230v voeding hebben.

Antwoorden

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ja dan heb je een draadloze ontvanger nodig.

    https://shop.tado.com/nl-bx/products/wireless-receiver
  • Andreplusplus
    Opties
    En een bridge - heb je die nog niet dan heb je een draadloze starterkit nodig.
    Of een losse bridge
    https://shop.tado.com/nl-bx/products/internet-bridge-1

    https://shop.tado.com/nl-bx/products/factory-refurbished-wireless-smart-thermostat-starter-kit-v3
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    @Douwe je hebt niet persé een draadloze ontvanger nodig. Als de draad vanaf de klep naar de positie van de thermostaat loopt kan het ook met een Tado thermostaat zonder draadloze ontvanger.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    @Herres dat weet ik maar de vraag was expliciet gesteld over aansluiten op een draadloze thermostaat..
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ah, daar heb je helemaal gelijk in.
  • Hallo allen het ging mij meer om of het mogelijk was om de remote op 24 v aan te sluiten ?

  • @Rob2 als ik het goed begrijp dus de 230v op de remote en de draden van de danfoss klep op de com en de NC

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je de aanwijzingen bij de ontvanger niet begrijpt zou ik het even aan een ander overlaten, want gokken met de combinatie van 230v en 24v dat gaat rampen geven.

  • @Rob2 ik heb met een duspol gemeten maar ik krijg geen uitgaande stroom weet jij op welke klemmen er 24/48 V komen?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Er komt geen spanning af, het is een potentiaal vrij contact. De spanning moet ergens anders vandaan komen. Meet maar eens over de draden die naar de klep gaan.
  • @ Douwe Als ik het goed begrijp moet ik dus mijn danfoss klep via de wireless receiver laten lopen via de 24V ? en dan op de COM en de NO ?

  • @ Douwe situatie (oud) met amfra M4 bedrade thermostaat worden de bruine en zwarte draden aangestuurd deze dus in )nieuwe situatie aansluiten op de COM en NO de bruine en blauwe gaan naar de klep



  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Volgens mij wel, de bruine en de zwarte van de oude thermostaat op no en com
  • Andreplusplus
    Opties
    Even dubbelcheck wat van dit soort bedrading wordt ik zenuwachtig.
    Doos in de muur: bruin-zwart gaat dat naar de oude thermostaat?
    En de twee zwarte draadjes van links komen van de 24V adapter? En de witte kabel met blauw/bruin naar de klep?
    Er is dus alleen sprake van 24V en geen 230V op de onderste foto?
    Welke installateur gebruikt er nu VD draad voor een thermostaat signaal???
    Maar goed, als je op geen enkele vraag nee hebt geantwoord, dan klopt wat Douwe zegt: het andere uiteinde bruin/zwart (wat door de muur gaat en elders weer uit de muur steekt, waar je oude thermostaat zit) op no en com. Als je het netjes doet de zwarte op com, maar maakt voor de werking niet uit.
  • @Andreplusplus Klopt precies en het klopt ook dat de kleuren VD draad zijn ik heb het niet bedacht was van de vorige bewoner (installatReur)

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Installatie bedrijf Soederhuizen B.V. staat er op. Dat ze nog een sticker durven plakken.
  • Allen Het is gelukt volgens het schema Dank allen voor het meedenken👊