Teleurstellend.

Opties
A3drie
A3drie
maart 2023 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Een Tadothermostaat gekocht in december.
Tado geeft aan dat het apparaat de temperatuursverschillen moet leren.
Nu hebben wij een vast programma ingesteld.
Sinds december heeft de thermostaat met "vroege start" nog nooit de ingestelde waarde op tijd gehaald.
Tado zegt aanpassingen te doen. Het effect is nul.
Als ik aangeef geen besparing maar een kostenverhoging te ondervinden, en vraag het apparaat te retourneren, reageert de duitse tak dat dat niet kan. Binnen 30 dagen. Ik stuur nu elke dag een screenshot als bewijs van het falen van dit apparaat. Ik ben er ook helemaal klaar mee. Vroeger had je bij auto's de miskoop van de maand. Nu kan er een.programma met Tadomiskopen komen.
Wie heeft ook deze ervaringen. Graag delen/reactie

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja, bekende problemen... vroege start werkt niet echt lekker, kun je beter uit laten.

    En consumentenrecht hebben ze niet helemaal begrepen daar bij de servicedesk. Dat je het na 3 maanden niet meer mag terugsturen als het niet goed werkt dat klopt niet.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Vroege start werkt perfect. Iedere dag op tijd de ruimtes op de gewenste temperatuur. Flinke besparing op gasverbruik met Tado, dus dik tevreden. Enige minpuntje is dat je gespamd word met mail over lege batterijen, terwijl er niks mee aan de hand is.

    Je moet wel je max ketel vermogen naar beneden brengen en je moet je radiatoren een beetje bijstellen met de voetventielen.
  • A3drie
    A3drie
    maart 2023 aangepast
    Opties
    Het is toch gek als je een best prijzig apparaat koopt, en het niet functioneerd ze geen enkele oplossing bieden. Alles staat prima. Als je de watertemperatuur zou verlagen, kan je wel met een thermopak gaan zitten. De ingestelde temperatuur wordt dan nooit gehaald.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ik weet niet welke configuratie je hebt, je klaagt alleen maar dat het niet werkt. Maar als je zonder Tado je huis wel warm krijgt en met Tado niet, dan denk ik dat er iets niet goed geconfigureerd of aangesloten is.
  • A3drie
    Opties
    Het is een bedraadsysteem. Ingesteld om een modulerende ketel. (Intergas 3 jaar oud) Met Toon en Intergas Touch werkte het prima. Aan de aansluitingen is niets veranderd.
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Ja maar aangezien je geen informatie geeft, kunnen wij je hier niet helpen. Ook het opsturen van grafieken naar Tado helpt echt niet