Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn draadloze temperatuursensor de ketel aanstuurt?

Opties
Goedenavond, ik heb een ruimte met een bedrade Tado slimme thermostaat + 2 slimme thermostaatknoppen. Daarnaast ook een ruimte met een draadloze temperatuursensor en 2 knoppen. Als het echter in de ruimte met de slimme thermostaat warm genoeg is, maar in de andere ruimte vraagt de draadloze temperatuursensor warm water, dan slaat de ketel toch niet aan. Het lijkt alsof er alleen warm water gevraagd kan worden door de slimme thermostaat en niet door de draadloze temperatuursensor. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er ook warm water naar de andere ruimte gaat, ook al is het in de ruimte met de slimme thermostaat al warm genoeg?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Matthijs

Beste Antwoord

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Ga naar instellingen, kamers en apparaten, klik op de pijl naast de naam van de kamer waar de draadloze temperatuursensor in zit. Kies daar als zoneregelaar de bedrade thermostaat

Antwoorden

  • Matbrink
    Opties
    Dank voor de reactie, ik heb het ingesteld. Vanavond even checken of het werkt 👍
  • Matbrink
    Opties
    Heel erg bedankt Douwe, het werkt goed nu! 👌
  • Hoi, ik heb precies dezelfde setup. 1 kamer met een slimme (bedraade) thermostaat en een radiatorknop. Als ik de temperatuur hier omhoog zet werkt het.

    De 2e kamer heeft een draadloze thermostaat en een radiatorknop. Als ik hier de temperatuur omhoog zet, geeft de app aan dat de kamer wordt verwarmd maar de ketel krijgt geen signaal om aan te gaan.

    Bovenstaande heb ik geprobeerd maar zolang de thermostaat zelf geen warmte vraagt (in kamer 1) lijkt het niet te werken...

    Enig idee?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je hebt het niet goed ingesteld. Nog een keer goed kijken dus. En let op: je moet het echt over dezelfde kamer hebben dus niet 2 kamers die dezelfde naam hebben. Hij mag maar 1 keer in de app staan. Zo niet dan een apparaat verwijderen en opnieuw toevoegen waarbij je het in de bestaande kamer zet.

  • Ik heb het volgende in de app staan:

    Kamers:

    Studio 1
    Slimme thermostaat
    Slimme radiatorknop

    Studio 2
    Draadloze temperatuursensor
    Slimme radiatorknop

    Warmwateraansturing:
    Blabla...
  • En als ik de zoneregelaar van Studio 2 op de slimme thermostaat zet, geeft de tekst ook aan:

    "Wanneer deze ruimte om warmte vraagt, schakelt deze zoneregelaar je verwarmingssysteem aan."
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je denkt dat je alles goed doet en aanwijzingen van medegebruikers helpen je nioet verder, raadpleeg dan de Tado support via de chat. Die kunnen kijken wat er fout staat.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Je moet wel de instelling opslaan in de app, met het vinkje bovenaan
  • Andreplusplus
    Opties
    @Douwe: Dat gaat vanzelf. Vinkje geeft aan dat het gelukt is. Je kan er wel op klikken, maar is niet nodig.
    En ja, @Maarten2002, de zoneregelaar voor Studio 2 moet ingesteld op de slimme thermostaat in Studio 1