Bosch GC7000iW aansluiten via Bosch Easycontrol adapter ?

Opties

Mede tado-ers,

Ik heb gisteren mijn gasketel laten vervangen en heb nu een Bosch GC7000iW. Nu blijkt Tado deze ketel alleen te ondersteunen via het aan/uit principe ☹️. Hierdoor verlies ik een groot deel van het voordeel van de nieuwe ketel, namelijk effectief verwarmen door moduleren.

Ik ben nu aan het kijken of ik bijvoorbeeld door het gebruik van een Bosch Easycontrol adapter de ketel toch modulerend kan aansturen via de Tado thermostaat.

Heeft iemand hier ervaring mee (of een ander goed idee) ?

Hoor het graag.

Groet,

Jeffrey

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja als je een nieuwe ketel koopt moet je wel checken of die kan werken met Tado. Zeker met moderne ketels met allerlei ingebouwde Tado-achtige foefjes is dat lang niet altijd het geval. Kan best zijn dat je nu op Easycontrol over moet, geen idee.

  • In eerste instantie lees je dat de ketel wordt ondersteund door Tado, echter blijkt later dat dit uitsluitend aan/uit is.

    De ketelkeuze is vaak afhankelijk van de offerte die je ontvangt. Elke installateur heeft zo zijn/haar eigen voorkeur.

    Zodoende dit type.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    maart 2023 aangepast
    Opties
    Hieronder staat het ook al dat het niet kan

    In het vervolg dus eerst even beter in verdiepen voordat je iets koopt, en de installateur......


    https://community.tado.com/nl/discussion/10361/bosch-gc7000iw-35c23-moduleerbaar
  • Dat iets niet 'out of the box' kan, wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

    Opmerkingen dat ik me beter moet verdiepen hebben niet direct toegevoegde waarde.

    Ik zoek een mogelijkheid om het wel te regelen.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    OpenTherm mogelijk nee staat er bij de specs van de ketel, dus veel succes toegewenst.