Batterijduur

Opties

Tado is wel zeer opportunistisch als het gaat om de batterijduur. Bij de melding dat de batterijen van de thermostaat bijna leeg zijn, maar er toch nog 3 weken de tijd is om ze te vervangen, werkt de thermostaat ’s anderendaags al niet meer. Bovendien zijn de 3 AAA batterijen al na anderhalve maand leeg. Ik gebruik trouwens lithiumbatterijen omdat alkalinebatterijen het minder dan een maand uitzingen. Ben ik een uitzondering ? Kan ik levensduur verlengen ? Robert

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Mijn thermostaat draait nu 4 jaar op de originele set batterijen. Twee en een halve maand geleden is er een mail gekomen dat de batterijen bijna leeg zijn, maar hij werkt nog steeds.

  • Blauwesteen
    Opties
    Welk type en merk batterijen gebruikt u ?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat weet ik niet. De batterijen die er bij zaten toen ik em kocht, gewoon een of ander merk alkalinebatterijen neem ik aan.

    Ik denk dat het wel uitmaakt hoe hij geconfigureerd is, een relais bekrachtigen kost uiteraard meer stroom dan data over een bus sturen, hij staat bij mij op OpenTherm en dan doet ie denk ik heel wat langer met de batterijen dan in relais mode.