vloerverwarming zonder een andere kamer te verwarmen

Opties

Ik heb op 8 van de 12 radiatoren een tado thermostaatknop en in de huiskamer ook de tado thermostaat. De vloerverwarming in de badkamer loopt er op mee. Dat ging in de winter prima, maar nu wil ik alleen de badkamer verwarmen, zonder ook nog een andere kamer te moeten verwarmen. Kan ik, om nodeloos verwarmen te voorkomen, de cv-ketel ook rechtstreeks een opdracht geven om continu te verwarmen (voor de vloerverwarming), zonder een vraag vanuit 1 van de kamers te laten lopen?

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee dat kan niet. Wel kun je een thermostaat erbij kopen en die in de badkamer hangen als regelaar voor de vloerverwarming.

  • Aha, ik dacht dat ik dan ook een tado thermostaatknop nodig you hebben. In dit geval zeg je dan in feite tegen de ketel, ga maar net zolang verwarmen totdat het een bepaald aantal graden is in de badkamer en ook al zijn alle radiators dicht, dan gaat ie toch verwarmen?

  • Maar kun je er wel een tweede thermostaat bij plaatsen?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Maar dan zul je op de overige radiatoren ook slimme knoppen moeten plaatsen, anders warmen die ook op. En idd een draadloze temperatuursensor in de badkamer
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het beste is om in de leiding naar de vloerverwarming een "zoneklep" aan te brengen en deze dan aansturen met een Tado thermostaat in die ruimte.

    Overigens is "vloerverwarming in de badkamer" iets wat anders kan werken dan in een woonkamer. Het is vaak zo gedimensioneerd dat het alleen bedoeld is om "warme voeten" (in ieder geval geen koude voeten) te krijgen, niet om de badkamer echt te verwarmen. In dat geval heb je wel een probleem inderdaad want dat kun je niet met een thermostaat in de ruimte regelen, dat moet met een thermostaat in de vloer zelf, en die heeft Tado niet.