Warm water Vraag nefit proline hrc 24 cw4 herstart soms

Opties
Ik heb onlangs het Tado systeem geïnstalleerd. Ik heb 4 knoppen en een zone regelaar op de vloerverwarming. Ik heb een bedrade thermostaat rechtstreeks aangesloten op de extension kit die aangesloten is op het oranje blokje (opentherm) dit werkt allemaal prima en ben ik zeer tevreden mee. Alleen bij warm vraag komt het af en toe voor dat na enkele seconden koud water wordt gegeven. De ketel krijgt dan de melding OU wat herstarten betekent. Dit kan soms 10 minuten duren.

We brachten dit issue niet in relatie met Tado en hebben de cv monteur laten komen. Die heeft in de ketel een klep vervangen die vaak de oorzaak is. Bleek niet het geval, monteur daarna weer geweest en heeft met de fabrikant gebeld en zijn samen door mijn systeem gelopen en kwamen tot de conclusie dat dit een Tado probleem is. Nu heb ik de war water functie uitgezet en is dit probleem inderdaad verholpen. Is dit probleem bekend en hie is dat op te lossen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zo zomaar kunnen. Raadpleeg de servicedesk eens.

    Dat er bugs in de warmwater aansturing zitten is bekend.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Ik heb denk ik hetzelfde gehad. Ik had een terugslagklep in de leiding ivm mijn vorige ketel. Het verwijderen daarvan heeft het opgelost.

  • EdgarKooren
    Opties
    @Jan_nl Bedoel je een bypass? Die heb ik er juist tussen gezet. Als de warmwater aansturing uit staat van Tado dan heb ik niet dit probleem.
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties

    Nee, in mijn geval geen bypass

  • USE
    Opties

    Had zelfde probleem na installatie Tado. Oplossing hier was om warm water in Tado app permanent op OFF te zetten

  • Andreplusplus
    Opties
    Ok, weet dan dat tado ww op 55 graden instelt (Bij opentherm), ook al staat ww in de app uit.